مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کمک 100 میلیون یورویی این اتحادیه به دولت وحدت ملی در لیبی به محض روی کار آمدن در این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه آمادگی دارد تا بسته کمک های اقتصادی 100 میلیون یورویی به کشور لیبی را همزمان با آغاز فعالیت دولت وحدت ملی در این کشور ارائه دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، موگرینی تأکید کرد که همچنان برقراری امنیت، بزرگترین چالش موجود در کشور لیبی است و تنها راه برای تضمین صلح در این کشور تشکیل دولت وحدت ملی خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در گفت وگو با خبرنگاران پس از دیدار با «فیاض سراج» نخست وزیر انتصابی دولت وحدت ملی لیبی در تونس اعلام کرد: اتحادیه اروپا یک بسته حمایتی 100 میلیون یورویی برای لیبی تهیه کرده است که به محض روی کار آمدن دولت وحدت ملی در این کشور ذیل پروژه های مختلف قابل گفت وگو خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در دسامبر 2015، طرفین درگیری ها در لیبی توافقنامه ای را به پیشنهاد سازمان ملل به امضا رساندند تا بر مبنای آن دولت وحدت ملی در این کشور تشکیل شود. سازمان ملل فهرست کاندیداهای خود برای انتصاب در دولت وحدت ملی را در ماه اکتبر ارائه کرده بود که در این فهرست «فیاض سراج» به عنوان نخست وزیر پیشنهادی عنوان شده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس