نتایج نظرسنجی موسسه 'او آر بی' که روز پنجشنبه منتشر شد حاکی است که بیش از 54 درصد انگلیسی ها از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

به گزارش مشرق، براساس این نظرسنجی، 21 درصد از انگلیسی ها هنوز دراین خصوص تصمیم نگرفته اند، 43 درصد خواهان خروج از اتحادیه اروپا و 36 درصد خواهان ادامه حضور در این اتحادیه هستند.

در صورتی که در این نظرسنجی افرادی که تصمیم نگرفته اند را جدا کنیم، شمار افرادی که خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند، به 54 درصد می رسد.

در همین حال این نظرسنجی نشان می دهد که 64 درصد مردم 14 کشور عضو اتحادیه اروپا ترجیح می دهند که انگلیس همچنان در این اتحادیه باقی بماند.

براساس نتایج نظرسنجی یاد شده ، تنها 6 درصد مردم انگلیس ترجیح می دهند تا از یورو به عنوان پول رسمی استفاده کنند.

به طور کلی در بین 14 کشور اروپایی نیز41 درصد پاسخگویان از استفاده از یورو حمایت کرده و 47 درصد نیز استفاده از پول های ملی خود را ترجیح داده اند.

'جانی هیلد' مدیر موسسه نظرسنجی او آر بی در این باره تاکید کرد: نتایج نشان می دهد که حمایت مردم انگلیس از خروج از اتحادیه اروپا همچنان رو به افزایش است.

دیوید کامرون قول داده است تا در صورت عدم موافقت اتحادیه اروپا با اصلاحات پیشنهادی لندن، همه پرسی عضویت انگلیس در این اتحادیه را تا پایان 2017 میلادی برگزار کند.

کامرون قصد دارد برای بازنگری در روابط لندن با بروکسل مذاکرات مجددی را انجام دهد.

انگلیس در سال 1973 میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته و اکنون خواستار اصلاحات قوانین اروپا از جمله قوانین مهاجرت شده است.

مذاکرات انگلیس با رهبران اتحادیه اروپا قرار است در ماه فوریه آینده برگزار شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس