رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور بر سوق دادن مردم به سمت فرهنگ کتابخوانی تأکید کردند.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور در روز 14 دی‌ماه سال جاری، به اهمیت نماز جمعه در امور فرهنگی اشاره کردند. ایشان در بخشی از بیانات خود نماز جمعه را قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق دانستند و در ادامه سخنان خود به نقش نماز جمعه در هدایت‌گری فرهنگی مردم و جذب جامعه جوان اشاره کردند. 

بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار به مسئله کتابخوانی اختصاص داشت. مسئله کتاب و کتابخوانی از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بوده است که ایشان همواره در دیدار با مسئولان امر بر فرهنگ‌سازی در این رابطه تأکید داشته‌اند. ایشان در این دیدار نیز کتابخوانی را از مصادیق سبک زندگی دانستند و فرمودند:

یک مسئله در همین سبک زندگی و عادات و روش‌های خوب زندگی، مثلاً حالا کتاب‌خوانی [است‌]. البتّه در این گزارشی که فرمودند، یک اشاره‌ای به این معنا هست، منتها این خیلی مهم است که ما مردم را، جوانها را وادار کنیم به کتاب‌خوانی. کتاب خواندن خیلی مهم است؛ کتاب خوب را هم معرّفی کنید. حتّی بنده تصوّر میکنم -حالا البتّه این را باید آقایانی که مسئول هستند، جوانبش را بررسی کنند- و فکر میکنم خوب است که محلهای نماز جمعه، مرکز نمایش کتاب‌های خوب و کتاب‌های روز و کتاب‌های مطلوب باشد؛ که بیایند ببینند این کتاب‌ها هست، اگر میخواهند از همانجا یا از جای دیگر تهیّه کنند. مردم را وادار کنیم به کتاب‌خوانی؛ نخبگان را وادار کنیم به تولید کتاب؛ اینها یک چیزهایی است که لازم است. خب، این برخی از این مسائل بود.

علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از بیانات ایشان در این دیدار می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس