کد خبر 519583
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹

گروهک تروریستی داعش مسئولیت انفجار کامیون در پادگان آموزشی نیروهای لیبی در شهر زلیتن که منجر به کشته شدن دست کم ۴۷ نفر شد را بر عهده گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله به پادگان آموزشی زلیتن واقع در شمال غرب لیبی بدترین حمله از زمان سقوط معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ بوده است.

داعش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این عملیات در راستای سلسله عملیات ابو مغیره القحطانی انجام می گیرد و تا فتح کامل لیبی متوقف نخواهد شد.

کامیون بمب گذاری شده در پادگان آموزشی نیروهای پلیس لیبی در شهر زلیتن منجر به کشته شدن دست کم ۴۷ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر شد.

گروهک تروریستی داعش از هرج و مرج و خلا به وجود آمده در لیبی بهره برداری کرده و نفوذ خود در این کشور را افزایش داده است. داعش شهر سرت لیبی را به تصرف خود در آورده و به میادین نفتی و بنادر اصلی این کشور حمله می کند.

از زمان نابودی دولت قذافی که با حمایت ناتو انجام گرفت، لیبی شاهد ناآرامی های گسترده و رقابت دو دولت موازی و گروه های مسلح برای تصرف مناطق مختلف و ثروت های نفتی این کشور است.

این هرج و مرج باعث افزایش نفوذ تروریست های داعش شده است و آنها زیر ساخت های نفتی لیبی را هدف قرار داده اند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرگ بر آمریکا ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    باید دائما تکرار کرد مرگ بر وهابیون سعودی مرگ بر عربستان تروریست پرور مرگ بر عربستان تروریست پرور هرکجا ردی از ظلم و جنایت و آدم کشی دیده میشود وهابیون عربستانی در آنجا بوده اند!!!! عربستان به کجا میرود؟ تا کی کاسه لیس شیطان بزرگ می ماند؟ شیطان بزرگ این منطقه را نا امن میخواهد! شیطان بزرگ برای تسلط بر منابع غنی نفت و گاز این منطقه از نوچه های خود بهره میبرد .و با نام اسلام کمر اسلام را میشکند!! لعنت بر جهل و نادانی که عربستان امروز سردمدار آنست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس