کد خبر 519396
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در بندر نفتی "راس لانوف" لیبی ۷ تن کشته و ۱۱ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «علی الحاسی» سخنگوی حراست از تأسیسات نفتی لیبی گفت که در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک مرکز ایست و بازرسی در بندر نفتی "راس لانوف" 7 نفر کشته و 11 نفر نیز زخمی شدند.
وی افزود که این خودرو در صف ایست و بازرسی بود و هنگام رسیدن نوبت به آن منفجر شد و در بین قربانیان نگهبانان تأسیسات نفتی و غیرنظامیان حضور دارند.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده نگرفته است.

تروریستهای داعشی پیش از این به بندر راس لانوف و بندر سدر حمله کرده بودند.

این در حالی است که روز گذشته نیز در پی انفجار تروریستی در نزدیکی یک مرکز پلیس در شهر شهر زلیتن واقع در 157 کیلومتری شرق طرابلس، 70 نفر کشته و 100 نفر زخمی شدند.

این حملات تروریستی در حالی ادامه دارد که جناح های درگیر در پارلمان لیبی که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده و کنگره ملی عمومی این کشور (پارلمان موقت) ششم دسامبر گذشته برای پایان دادن به درگیری ها بیانیه ای مشترک امضا کردند.

بر اساس این بیانیه کمیته ای 10 نفره تشکیل خواهد شد که وظیفه آن معرفی رئیس جمهور موقت و معاون وی است.

با گذشت چهار سال از پیروزی انقلاب فوریه در لیبی، نه‌ تنها این کشور هنوز به ساحل آرامش نرسیده است، که بعد از سرنگونی دولت، امور در این کشور متشنج شده و ناآرامی و هرج و مرج همه جا را فرا گرفته است. در واقع نه انقلابی در لیبی تحقق یافته و نه نظامی جدید تشکیل شده و نه نظام قبلی باقی مانده است. افزون بر این گروه تروریستی داعش نیز بخشهای زیادی از این کشور را به اشغال خود در آورده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس