کد خبر 519536
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲

رئیس جدید پارلمان ونزوئلا که از مخالفان دولت این کشور به شمار می آید، دستور داد تصاویر مربوط به «هوگو چاوز» و «سیمون بولیوار» از مجلس خارج شود.

به گزارش مشرق،  یو اِس اِی تودی خبر داد: نمایندگان جدید پارلمان ونزوئلا در اولین هفته از آغاز فعالیت های خود، تصاویر مربوط به رئیس جمهور فقید این کشور را از مجلس خارج کردند.

«هنري راموس آلوپ» رئیس جدید پارلمان ونزوئلا که با داشتن گرایش به تفکرات لیبرال از مخالفان سرسخت حزب حاکم سوسیالیست در این کشور به شمار می آید، دستور خارج کردن تمامی تصاویر مربوط به «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور را از پارلمان صادر کرد.

وی در این باره گفت: این عکس ها را برای همسر و دخترش ببرید. اینجا گورستان نیست!

در دستور هنري راموس آلوپ رئیس جدید پارلمان ونزوئلا همچنین خارج کردن عکس های مربوط به «سیمون بولیوار» که نقش مهمی را در آزاد کردن آمریکای جنوبی از حاکمیت اسپانیا بر عهده داشته است نیز آمده بود.

این در حالیست که در پی پيروزی مخالفان دولت چپ گرای ونزوئلا در انتخابات اخیر که اکثراً با دولت «نيکلاس مادورو» رئيس جمهور اين کشور نیز مخالف هستند، آن ها تهدید کرده اند که ظرف 6 ماه دولت وی را ساقط خواهند کرد.

برخي از مردم و همچنين نمايندگان طرفدار دولت به طرز برخورد ناشايست مخالفان دولت با تصاویر چاوز اعتراض کرده اند.

از سوي ديگر، مادورو نيز قول داده است که از دموکراسی در کشورش به شدت دفاع کند و در مقابل تهديدات مخالفان عقب نشينی نکند.

پارلمان ونزوئلا با داشتن دو سوم کل آراء مي تواند، قانون اساسی جديدی براي اين کشور تدوين و با استفاده از آن، دولت مادورو را ساقط کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    لیبرال های مزدور آمریکا بدبختا اگه به تاریخ کشورشون مراجعه کنن و به ظلمی که استعمار در حقشون کرده و به فلاکت رسوندشون و خدمتی که آزادی خواهانی مانند چاوز و بلیوار برای ونزوئلا و آمریکای جنوبی کردند هیچ وقت در قبال تصاویر سیمون بلیوار و هوگوچاوز چنین رفتارهای افراطی نمی کردن
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ایران باید آمریکای لاتین را رها نکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس