ششمین دوره از جشنواره مردمی عمار پایان یافت و مراسم اختتامیه آن در تالار حجاب آغاز شد. در این مراسم از خانواده چند تن از شهدای فاطمیون تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش مشرق، اختتامیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار امروز پنج‌شنبه، 17 دی‌ماه از ساعت 18 با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت اسلامی در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد. در این مراسم گروهی از خانواده شهدای لشکر فاطمیون، رزمندگان افغانستانی مدافع حرم شامل مادر و همسر شدید رضا اسماعیلی و فرزنده تازه متولد شده او، همسر شهید علیرضا توسلی با نام جهادی ابوحامد، فرمانده شهید این لشکر جهادی و همسر شهید مصطفی صدرزاده از رزمندگان ایرانی همراه با فاطمیون با نام جهادی سید ابراهیم هم حضور دارند.

چند روز پیش افتتاحیه این جشنواره مردمی با شکوهی مثال‌زدنی و در میان استقبال خودجوش مردم با نزدیکترین حال و هوای ممکن به خلوص روزهای ابتدای انقلاب امام خمینی(ره) برگزار شود. جشنواره‌ای که در آن حرف از آرمانی زده می‌شد که امروز برخلاف هیاهوی بلند رسانه‌ها و سر خم‌کردن‌های برخی سیاسیون در برابر ابرقدرت‌ها، همچنان در میان مردم شعله‌ور و گرم است و حرف از مقاومت و ایستادگی می‌زند. مراسم افتتاحیه این مراسم چند روز پیش این از شبکه پنج سیما پخش شد و قرار است مراسم اختتامیه نیز به صورت زنده پخش شود.

پخش گوشه‌هایی از مراسم افتتاحیه این جشنواره مردمی، در برنامه تلویزیونی ثریا که در ماه‌های گذشته با محدودیت‌ها و فشارهای متعددی مواجه شده بود، باعث شد تا رهبر معظم انقلاب در پیامی شفاهی مراتب تشکر خود از دست‌اندرکاران و تولید کنندگان این برنامه عدالتخواه و مطالبه‌گر را بیان کنند. پیامی که موجی از امید را در میان فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی که در روزگار رخوت و جاهلیت مدرن، حرف از باورها و ارزش‌ها می‌زنند، زنده کرد. باعث و بانی این اتفاق به دور از هر تعارفی در ظاهر بچه های جبهه فرهنگی انقلاب و در حقیقت و بطن ماجرا، فهم شهدا و خلوص خانواده‌های شهدا که صاحبان اصلی جشنواره عمار معرفی می‌شوند، است. این را در گفته‌های محمدباقر مفیدی‌کیا یکی از کارگردانان جوان و برگزیده این دوره جشنواره می‌توان مرور کرد.

جشنواره عمار به این دلیل شکل گرفت تا زبان هنر را برای بیان گفتمان انقلاب اسلامی برگزیند و اقدامی عملی باشد در برابر آپارتاید و تبعیضی که سال‌ها در حوزه مصرف محصولات فرهنگی در کشور وجود داشت. جشنواره ای برای ایجاد امکان برخورداری از عدالت رسانه‌ای در دور افتاده‌ترین نقاط سرزمین امام روح‌الله(ره). عماری‌ها بنا بر آن گذاشتند تا نسلی ناب و آرمانی را پای کار انقلاب بیاورند و در این میان با خضوع تمام پای کار ژنرال‌های فراموش شده یا بایکوت شده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رفتند، تا هم رسم استاد و شاگردی را احیا کنند، هم علامت را بار دیگر به دست ریش‌سفیدان امروز و پیشتازان دیروز این مسیر بدهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    خلوص نیت، باعث می شود عمل انسان اوج بگیرد و خداوند نیز انسان را یاری کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس