مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور ملی با اعلام بی‌طرفی در تنش‌های میان ایران و عربستان گفت که اسلام‌آباد برای کاهش این تنش‌ها، تلاش خود را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از «سچ تایمز»، «عرفان صدیقی» مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور ملی، گفت: اسلام‌آباد روابط حسنه‌ای با ایران و عربستان دارد و خواستار کاهش تنش بین این دو کشور است.
 
وی افزود: اسلام‌آباد در تنش‌های ایران و عربستان طرفدار هیچ یک از این دو کشور نخواهد بود.
 
مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور ملی به رسانه‌های این کشور نیز توصیه کرد که در مورد تنش‌های ریاض و تهران پوشش مثبت رسانه‌ای را دنبال کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اسلام‌آباد روابط حسنه‌ای با عربستان دارد و توافقنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف از جمله دفاع دارد.
 
صدیقی گفت: پاکستان همچنین روابط دوستانه و تاریخی با ایران نیز دارد زیرا این کشور در جنگ 1965 میلادی پاکستان علیه هند با اسلام‌آباد همکاری کرده بود.
 
مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور ملی تاکید کرد: پاکستان نمی‌خواهد تا روابط خود با هیچ از کشورهای ایران و عربستان دچار تنش شود بنابراین، در تنش‌های موجود این دو کشور بی‌طرف خواهد ماند.
 
وی گفت: اسلام‌آباد این موضوع را در سفر «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان، به پاکستان مورد بحث قرار خواهد داد و همچنین با مقامات تهران نیز در خصوص کاهش تنش‌ها در روابط با عربستان تبادل نظر خواهد کرد.
 
صدیقی اظهار داشت: نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان پس از بازگشت از «سریلانکا» در مورد کاهش تنش بین ریاض و تهران اقداماتی انجام خواهد داد در حالی که وزارت امور خارجه پاکستان از چند روز گذشته تلاش‌های خود در این مورد را آغاز کرده است.
 
مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور ملی گفت: تنش‌های ایران و عربستان نه تنها به ضرر منطقه است بلکه همه جهان اسلام را مورد تاثیر قرار خواهد داد.
 
«سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان پیش از این با حضور در صحن مجلس شورای ملی این کشور گفته بود که اسلام‌آباد در مورد تنش‌های میان ایران و عربستان نگران می‌باشد.
 
مشاور نخست وزیر پاکستان ادامه داده بود که افزایش تنش میان ایران و عربستان، جهان اسلام را با خطرات بزرگ مواجه می‌کند و تروریست‌ها می‌تواند از این بحران دیپلماتیک در خاورمیانه به نفع خود سود ببرند.
 
این اظهارات سرتاج عزیز در حالی مطرح می‌شود که احزاب اپوزیسیون در پارلمان این کشور ضمن انتقاد به دولت اسلام‌آباد خواستار شفافیت در مورد وضعیت منطقه و تنش‌های ایران و عربستان شده بودند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ای فلان فلان شده !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس