کد خبر 518954
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

فرمانده نظامی انصارالله با اعلام اینکه عربستان مجددا هزاران تن از نیروهای قبایل یمنی را به خدمت گرفته است، گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات دفع پیشروی مزدوران سعودی در گذرگاه طوال 82 تن از عناصر مزدور را کشته یا زخمی کردند.

 به گزارش مشرق، «علی الحوثی» یکی از فرماندهان نظامی جنبش انصارالله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت: در درگیری‌های مرزی بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با ارتش سعودی که به تازگی هزاران مزدور دیگر یمنی و همچنین عناصر ائتلاف عربی را به خدمت گرفته است، ده‌ها تن کشته یا زخمی شدند.

وی افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مشترک یمنی با مزدوران سعودی در منطقه جیزان جریان داشت که با کشته یا زخمی شدن دستکم 85 تن از عناصر قبایل یمنی طرفدار شبه‌نظامیان منصور هادی همراه شد که برای شرکت در این درگیری‌ها به آن طرف مرز یمن در خاک عربستان منتقل شده بودند.

الحوثی گفت: عربستان از طریق رهبران حزب اصلاح (اخوان المسلمین یمن) هزاران مزدور را برای شرکت در جنگ به نیابت از نظامیان ارتش خود به خدمت گرفته است.

وی ادامه داد: عربستان، «علی محسن الاحمر»، ژنرال سابق ارتش یمن و از هواداران خود را برای فرماندهی نبرد منطقه الطوال-حرض به خدمت گرفت، به گونه‌ای که سعودی‌ها طی هفته‌های اخیر تلاش زیادی برای پیشروی به سمت حرض در استان حجه کردند و برای این کار پشتیبانی کامل هوایی و بمباران موشکی بی‌سابقه‌ای را در طول نوار مرزی بین دو کشور فراهم کردند.

فرمانده انصارالله تصریح کرد: مزدوران حزب اصلاح در منطقه شروره عربستان آموزش دیده و سپس به نبردها در جیزان، نجران و عسیر فرستاده می‌شوند.

منابع نظامی یمن هم پیش از این تاکید کردند: ارتش و کمیته‌های مردمی تلاش جدید نیروهای سعودی و مزدوران آنها را برای پیشروی به گذرگاه الطوال-حرض ناکام گذاشتند، به گونه‌ای که یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در عملیاتی بی‌نظیر مواضعی نظامی در عمق خاک عربستان را هدف گرفتند.

در این عملیات نیروهای یمنی دشمن سعودی و مزدوران آنها را که حتی از پشتیبانی هوایی ائتلاف برخوردار بودند، متحمل تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی کردند.

پنج خودروی زرهی مزدوران سعودی نیز در این عملیات منهدم شده و پس از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از آنها، مابقی بدون هیچ پیشروی  به سمت شهر حرض، پا به فرار گذاشتند.

بر پایه اخباری که خبرنگار فارس در یمن از جبهه‌های نبرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای دشمن سعودی در مناطق اشغالی یمن دریافت کرده است، نیروهای یمنی از روحیه بالایی برای پیشروی‌های بزرگ‌تر و وارد کردن ضربات سنگین بر صفوف عناصر مزدور سعودی برخوردارند.

فرمانده انصار الله تاکید کرد: ملت یمن ایستادگی خود را در برابر چشم جهانیان نشان داد و به دشمن هم ثابت کرد که خاک یمن گورستان متجاوزان است و تحولات در جبهه‌های نبرد مژده پیروزی‌های بزرگ‌تر و به حول و قوه الهی آزادی کامل مناطق اشغالی یمن را می‌دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    مردم یمن احسن بشما اگه یک کم بیشتر گازشو بگیرید باور کنین از جانورهای ال سعود بیشتر میتوانید بدرک واصل کنید کافی است خودنان را به منطقه نفتخیز برسانید دیگر کار این هرام ی ها هرامزادها تمام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس