منابع امنیتی عراقی از کشته شدن 250 داعشی در حملات هوایی ارتش عراق و از پای درآمدن "وزیر جنگ داعش" در غرب رمادی خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، منابع عراقی اعلام کردند که ثامر محمد مطلوب حسین المحلاوی، که "وزیر جنگ" داعش محسوب می‌شود در حملات هوایی ارتش عراق در منطقه پروانه واقع در شهرستان حدیثه در غرب رمادی کشته شد.

به گفته این منابع المحلاوی رهبری عملیات اخیر داعش در شهر حدیثه علیه ارتش عراق را برعهده داشت.

همچنین منابع امنیتی در استان الانبار اعلام کردند که نیروهای عراقی، عشایر، نیروی هوایی ارتش و ائتلاف ضد داعش تروریست های داعشی را که به حدیثه حمله کردند هدف قرار دادند که به کشته شدن بیش از 250 داعشی و منهدم شدن بیش از 100 خودروی آن‌ها که تعدادی بمبگذاری شده بودند منجر شد.

به گفته این منابع ارتش عراق نقش مهم‌تری را در بمباران کردن داعشی‌ها داشت.

ارتش عراق پس از آزادسازی رمادی اعلام کرد که توانسته حمله گسترده داعش به شهر حدیثه را ناکام بگذارد.

فرماندهی عملیت مشترک عراق نیز اعلام کرد که طی عملیات نیروهای عراقی با کمک جنگنده‌های ارتش و ائتلاف ضد داعش ظرف 24 ساعت گذشته توانسته 134 تروریست را در استان‌های الانبار و صلاح الدین از پای درآورده و خودروها و تجهیزات آن‌ها را منهدم کنند.

همچنین 10 تروریست تحت تعقیب در بغداد و بصره بازداشت شدند.

داعش پس از شکست در شهر رمادی حملات انتحاری خود را از روز جمعه علیه ارتش عراق در منطقه پروانه و شهرستان حدیثه آغاز کرد و همین مسئله باعث شد تا نیروهای عراقی وارد درگیری‌ها علیه داعش در این مناطق شوند و از تلاش برای آزادسازی بقیه مناطق بازمانند.

به گفته برخی منابع درگیری‌ها در اطراف شهرستان حدیثه همچنان ادامه دارد.

داعش پیشتر مدعی شده بود که کنترل شهرک‌های پروانه، السکران، الشاعی و منطقه الخسفه را در دست دارد اما مسئولان عراقی می‌گویند که شهرستان حدیثه در کنترل نیروهای عراقی است.

از سوی دیگر استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضد داعش ضمن تکذیب ادعای تروریست‌ها مبنی بر به کنترل درآوردن شهرک‌های پروانه و السکران گفت: داعش از زمان شکست در رمادی بر یک وجب از خاک عراق کنترل نیافته و در حال حاضر در موضع دفاعی قرار دارد.

همچنین منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که داعش بخش‌هایی از بیمارستان رمادی را پس از رسیدن نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به 300 متری آن منفجر کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس