کد خبر 518608
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۲

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای خواستار برقراری دوباره «آتش‌بس» در یمن شد و به طرف‌ها توصیه کرد بدون پیش‌شرط در مذاکرات نیمه ژانویه شرکت کنند.

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه خواستار برقراری دوباره آتش‌بس در یمن شد و به طرفین توصیه کرد در دور تازه مذاکرات صلح که قرار است نیمه ماه جاری میلادی برگزار شود، شرکت کنند.

ماه گذشته همزمان با دور اول این مذاکرات، در یمن به ظاهر آتش‌بس اعلام شد اما جنگنده‌های سعودی از آسمان و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و همچنین نظامیانی که ائتلاف سعودی از کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی به خدمت گرفته، روی زمین به حمله به مناطق مسکونی و مواضع نیروهای مردمی ادامه دادند. 

در بیانیه شورای امنیت، ضمن استقبال از «پیشرفت مثبت» صورت گرفته در دور اول گفت‌وگوها در ژنو سوئیس، از طرف‌ها خواسته بدون پیش‌شرط و با رد خشونت و اقدامات تحریک‌آمیز، در دور جدید مذاکرات حاضر شوند. 

این بیانیه پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت برای بررسی «وضعیت وخیم انسانی» در یمن، صادر شد. 

در 10 ماهی که از آغاز عملیات نظامی عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر در یمن می‌گذرد، بیش از 7000 نفر از جمله صدها زن و کودک کشته شده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر عربستان را به حمله به مناطق غیرنظامی، بیمارستان‌ها و مدارس و همچنین استفاده از بمب‌های خوشه‌ای متهم کرده است. ریاض این اتهامات را رد کرده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس