مدیرکل حراست وزارت ورزش گفت: چطور به اندازه‌ای امنیت داریم که کنفدراسیون آسیا میزبانی رقابت‌های عراق، سوریه و افغانستان را به ایران واگذار می‌کند اما حالا می‌گویند برای حضور در ایران امنیتی نیست؟!

به گزارش مشرق، رضا حسنی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص ادعای باشگاه‌های فوتبال عربستان مبنی بر عدم امنیت در ایران و اینکه این تیم‌ها به همین دلیل برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قصد بازی در کشورمان را ندارند گفت: ما هیچ مشکل امنیتی نداریم. این برخورد سعودی‌ها نیز برخوردهای سیاسی است و به هیچ وجه حرفه‌ای نیست. ما آمادگی لازم را برای برگزاری مسابقات داریم و مشکل امنیتی هم نداریم. ضمن اینکه تداخل مسائل ورزشی با سیاسی از نظر فیفا و AFC امری مردود است.

وی ادامه داد: این برخورد عربستانی‌ها برخوردی سیاسی بوده و به هیچ وجه حرفه‌ای و ورزشی نیست. یک بار دیگر تاکید می‌کنم که ما مشکلی برای تامین امنیت ورزشگاه‌هایمان نداریم و تا الان هم این موضوع را ثابت کرده‌ایم.

حسنی‌خو تاکید کرد: چطور به اندازه‌ای امنیت داریم که کنفدراسیون آسیا میزبانی رقابت‌های عراق، سوریه و افغانستان را به ایران واگذار می‌کند اما حالا می‌گویند برای حضور در ایران امنیتی نیست؟! ما این رفتارها را محکوم می‌کنیم.

مدیرکل حراست وزارت ورزش درباره اینکه عربستان از امارات و قطر خواسته تا با آنها ائتلاف تشکیل دهند گفت: این رفتارها سیاسی است و این در حالی است که ما باید فضا را به سمت غیرسیاسی سوق دهیم. ما آمادگی لازم برای برگزاری دیدارهای مختلف در ایران را داریم. چطور امنیت برای افغان‌ها و عراقی‌ها در ایران وجود دارد و حالا باید این ادعاها را بشنویم؟ ما کشور امنی هستیم و این مسائل نباید ایجاد شود.

حسنی‌خو گفت: حالا یک اتفاقی در مسائل سیاسی افتاده و عربستان هم آن همه آدم را اعدام کرده است پس ما هم باید بگوییم که این کشور امنیت ندارد تا به آنجا سفر کنیم؟ این حرف‌ها سیاسی است و ما هیچکدام را تأیید نمی‌کنیم.

وی در مورد اینکه AFC اعلام کرده شاید دیدارهای نمایندگان ایران با نمایندگان عربستان در کشور ثالث برگزار شود افزود: این حرف‌ها به هیچ وجه مبنایی ندارد. مگر الان که این همه تظاهرات در بحرین  و عربستان برگزار می‌شود و این همه مردم را سرکوب می‌کنند و می‌کشند و در بند می‌کنند، آیا حالا صحبت ‌کردن در مورد این مسائل حرفه‌ای است؟ این صحبت‌ها سیاسی است و ما هم خیلی خوب آن را درک می‌کنیم ولی به دوستان توصیه می‌کنیم تا از ورود مسائل سیاسی به ورزش بپرهیزند.

حسنی‌خو تاکید کرد: معتقدم که عربستان در حال سیاسی کردن این موضوع است و باز هم تاکید می‌کنم که ما به لحاظ برگزاری مسابقات هیچ مشکل امنیتی نداریم. ما اعلام می‌کنیم که هیچ مشکل سیاسی نداریم و کشورمان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است. همین الان در پادگان‌های سوریه موشک می خورد، چطور آنجا امن است و ایران ناامن؟

مدیرکل حراست وزارت ورزش درباره آخرین وضعیت پرونده سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس گفت: فعلا قصد دخالت در این موضوع را نداریم چرا قوه قضائیه در این پرونده ورود کرده و برخورد لازم را انجام داده است. چون این بحث قضایی شده و ارکان قضایی فوتبال نیز در این خصوص برخورد لازم را انجام خواهند داد دیگر نیازی نیست تا ما بخواهیم به این پرونده ورود کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات سیاسی اخیر با کشورهای عربی آیا به صلاح است که پرسپولیس برای برگزاری اردو راهی امارات شود گفت: نباید خیلی مسائل را سیاسی کرد. باید رفتارمان رفتاری عادی باشد. در واقع نباید ما در زمین آنها بازی کنیم و معتقدم که نباید مسائل ورزشی را در مسائل سیاسی دخیل کرد. هم ما و هم کشورهای عربی نباید در زمین دشمن بازی کنیم. چرا که دشمن می‌خواهد بین ایران  کشورهای عربی اختلاف و دشمنی ایجاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس