کد خبر 517847
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید ریشه‌ای اجرایی شود نه آنکه فقط به کار تبلیغاتی بپردازیم، گفت: امروز مدیریت ما بسیار پرهزینه است.

 به گزارش مشرق، محمود واعظی امروز با حضور در همایش الزامات اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش بنیان ضمن محکوم کردن شهادت شیخ نمر توسط عربستان اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید ریشه‌ای اجرایی شود نه آنکه فقط به کار تبلیغاتی بپردازیم.
 
وی با اشاره به اینکه دولت فعلی یکی از اهداف خود را اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی قرار داده است، افزود: رئیس جمهور اعتقاد دارد نباید فقط اقتصاد مقاومتی به عنوان یک پسوند در مطالب درج شود بلکه باید 24 بند آن به صورت کامل در کشور اجرایی گردد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به اعتقاد بنده 24بند اقتصاد مقاومتی بر پنج اصل استوار است. بر اساس این پنج اصل باید عدالت، مردمی بودن اقتصاد دانش بنیان، درون‌گرایی و برون‌زایی در این سیاست‌ها اجرایی شود. چرا که اگر این 5 بند در کنار سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اجرایی نشود ما موفق نخواهیم بود.
 
واعظی با تأکید براینکه اقتصاد باید با اولویت علوم دانش بنیان توسعه پیدا کند، تصریح کرد: در اقتصاد دانش بنیان باید موضوعاتی از جمله محقق شدن رشد پویا، کاهش آسیب پذیری کشور، افزایش انعطاف پذیری، افزایش شفافیت سلامت اداری و مالی، افزایش عدالت اجتماعی، افزایش علوم دانش بنیان در اقتصاد، مردمی بودن مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی، برونزایی و افزایش درون گرایی در اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات برای توسعه آی سی تی در کشور اقدامات لازم را انجام خواهد داد، گفت: ما معتقدیم آی سی تی پیشران توسعه کشورهاست. کشورهای توسعه یافته پیش از این در بخش آی سی تی اقدامات مناسبی را انجام داده و در شرایط فعلی به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند ما نیز باید با استفاده از تجربیات دیگران مسیرهای میانبر را طی کرده و اقدام به پیشرفت این حوزه در کشور کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: کشور نیازمند ارتقای مدیریت، افزایش مهارت، انتقال تکنولوژی، مشوق‌هایی برای جذب سرمایه است تا بتواند بر مشکلات خود فائق آید.
 
واعظی با بیان اینکه امروز مدیریت ما بسیار پرهزینه است، اظهار داشت: در حال حاضر فارغ التحصیلان زیادی در کشور حضور دارند اما بسیاری از آنها مهارت ندارند. تکنولوژی ما وارداتی است و کمتر به تکنولوژی جدید تسلط داریم. باید از مزیت پساتحریم استفاده مناسب کرده و با برنامه ریزی به توسعه اقتصادی کشور بپردازیم.
 
وی خطاب به حاضرین شرکت در این همایش گفت: امیدوارم مردم هفته آینده با خبر خوب لغو تحریم‌ها مواجه شوند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه باید حمایت‌های لازم از بخش خصوصی انجام شده و فقط به اعلام تبلیغات نپردازیم گفت: باید روابط خارجی را به سمت فضایی ببریم که سرمایه گذار خارجی با امنیت خاطر اقدام به سرمایه گذاری در کشور کند. در کنار آن باید تکنولوژی‌های پیشرفته و همراه با دانش را به کشور بیاوریم.
 
واعظی تصریح کرد: کشور باید برای صادرات محصولات خود به دنبال بازارهای جدید باشد. باید تحقیق و توسعه را بومی کنیم و این زمانی بومی خواهد شد که از فرزندان آب و خاک استفاده شود.
 
وی اضافه کرد: این وزارتخانه درصدد است زیرساخت‌های آی سی تی را در کشور توسعه داده و تمام بنگاه‌ها بتوانند با برنامه ریزی از این ابزار برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس