کد خبر 517796
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

فعال و معارض سرشناس عربستانی و استاد دانشگاه لندن تأکید کرد،روابط نظام سعودی با اسلامگرایان این کشور بحرانی است و آرام شدن این بحران و ادامه بقای آل سعود فقط با ادامه سیاستهای نظام ضد شیعیان و ایران و درگیری با آنان میسر می شود.

 به گزارش مشرق، دکتر "مضاوی الرشید" روز دوشنبه با اعلام این موضوع در تویتر خود نوشت: ببینید که چگونه اکثر اسلامگرایان درقبال جرمها و جنایتهای نظام (آل سعود)، به ویژه پس از جنگ علیه یمن ساکت شدند.

وی افزود: به همین دلیل به نفع عربستان است که جنگهای خارجی خود ضد ایران و شیعیان را ادامه دهد تا اسلامگرایان را ساکت کند.

مضاوی الرشید اظهار داشت: نظام همچنین مجبور بود که نمر النمر را بکشد تا اسلامگرایان را حداقل به خاطر قتل فارس الشویل و افراد دیگر ساکت کند.

وی ادامه داد: دشمنی با شیعه و ایران ضرورتی مهم برای بازگرداندن مشروعیت به نظام سعودی – به ویژه از نظر اسلامگرایان- شده است.

چرا عربستان خود را دشمن ایران معرفی می‌کند؟

مضاوی الرشید با اشاره به اوضاع ناپایدار عربستان به خصوص در سایه بحران اقتصادی این کشور، نوشت: به زودی مشروعیت ریال (سعودی) سقوط می کند، به ویژه پس از کسری بودجه و تحمیل مالیاتها و افزایش نرخ سوخت؛ و اکنون نظام سعودی برای ادامه بقا تلاش می‌کند با ایران دشمنی کند.

* مضاوی الرشید کیست

مضاوی الرشید که نام کامل او "مضاوی بنت طلال بن محمد الرشید" است، استاد انسان شناسی دینی در کینگز کالج لندن در بخش مطالعات دینی است.

وی نوه آخرین حاکم از خاندان "الرشید" در حائل (1830-1921) است.

پدر او "طلال المحمد الطلال الرشید" است.

وی همواره در سخنرانی‌ها، مصاحبه ها و نوشته‌های متعدد خود در رسانه‌ها با مطرح کردن مسائل جنجالی، آل سعود را به چالش کشیده است.

مضاوی الرشید دکترای انسان شناسی اجتماعی خود را در سال 1989 از دانشگاه کمبریج گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس