کتاب «ابومریم» شامل مطالبی درباره زندگی و خاطرات شهید سید حمید تقوی فرد توسط انتشارات نیلوفران منتشر و عرضه شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، انتشارات نیلوفران به تازگی کتابی را با نام «ابومریم» درباره شهید سردار سید حمید تقوی فرد منتشر کرده است که زندگی و خاطرات این شهید مدافع حرم را در بر می گیرد. مطالب این کتاب شامل خاطرات اطرافیان این شهید از وی است اما بیشترین سهم این خاطرات متعلق به همسر این شهید است.


شهید تقوی فرد از جمله رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که سال های اخیر به عنوان یکی از مدافعان حرم فعالیت داشت و سال گذشته حوالی شهر سامرا در درگیری با نیروهای تروریست داعش به شهادت رسید. هفته گذشته اولین سالگرد شهادت این سردار اسلام بود که کتاب «ابومریم» به همین مناسبت به چاپ رسیده است.

شهید تقوی فرد محبوبیت خاصی بین مردم عراق داشت و امسال هم زائران اربعین حسینی، حدفاصل مابین شهر بصره تا کربلا را با تصویر او تزئین کرده بودند. معروفیت این شهید به «ابومریم» به دلیل این است که وی ۳ دختر دارد که بزرگ ترین شان مریم نام دارد و بین اعراب مرسوم است که پدر را به نام بزرگ ترین فرزندش صدا می کنند. البته شهید تقوی فرد از اهالی خوزستان ایران بود اما همان طور که اشاره شد، بین اعراب ایران و عراق، محبوبیت زیادی داشت.

کتاب «ابومریم» به تازگی با ۲۲۰ صفحه و شمارگان ۳ هزار نسخه توسط انتشارات نیلوفران به چاپ رسیده و با هماهنگی های انجام شده با مقامات فرهنگی عراق، قرار است نسخه عربی آن در عراق توزیع شود. نسخه عربی این کتاب هم توسط انتشارات نیلوفران چاپ خواهد شد و در حال حاضر کار ترجمه آن انجام شده و مرحله صفحه آرایی را طی می کند. قرار است این کتاب در عراق هم رونمایی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس