کد خبر 517205
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

سازمان بدر عراق، حکام سعودی را تروریست هایی توصیف کرد که فجیع ترین جنایات را درحق مردم عربستان مرتکب شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، سازمان بدر عراق، اعلام کرد اعدام شیخ نمر باقر النمر، آغازی بر پایان کار حکام سعودی خواهد بود.

در بیانیه سازمان بدر آمده است: "درنهایت حزن و اندوه، خبر اعدام شیخ عالی قدر آیت الله نمر باقر النمر و گروهی از اتباع اهل بیت (ع) به دست حکام قاتل سعودی را به بهانه تروریسم دریافت کردیم.

سازمان بدر دراین بیانیه خطاب به حکام سعودی خاطرنشان کرد، " شما تروریست هستید و شما بودید که با اشکال و ابزار مختلف از تروریسم حمایت کردید و فجیع ترین جنایت ها را درحق مردم باوفای شبه جزیره العرب مرتکب شدید و با آتش و آهن بر این مردم عزیز حکومت کردید".

سازمان بدر افزود: این جنایت، آغازی برای پایان کار حکام سعودی است، همان طور که اعدام شهید محمد باقر الصدر (رضوان الله علیه) آغازی برای پایان راه صدام مقبور بود.

در این بیانیه آمده است: شیخ النمر و پیروان راه او، گروه مومنانی بودند که در برابر تروریسم حکام سعودی وجنایت های آنان مقاومت کردند زیرا خواهان ساده ترین حقوق برای مردم شبه جزیره عرب از راه های مسالمت بودند؛ مردمی که حقوق و کرامت آنان توسط این قاتلان نقض شده است.

سازمان بدر همچنین اعلام کرد: شیخ النمر و پیروان او، روشنگر راه مردم جزیره عربی خواهند بود و سکوت جامعه بین المللی و سازمان های آن که مدعی حقوق بشر هستند، در برابر این جنایت فجیع و دیگر اقدامات ظالمانه و جنایت های متعدد آل سعود در عربستان، یمن، بحرین، سوریه و عراق عجیب نیست زیرا آنان سیاست های دوگانه را در پیش گرفته اند و همواره پیرو وحامی حکام ظالم بوده اند.

سازمان بدر از همه آزادگان جهان خواست که جنایت فجیع آل سعود را محکوم کنند و در کنار مردم قهرمان شبه جزیره عرب بایستند.

این سازمان همچنین از دولت عراق خواست که اقدامات مناسب را در پیش بگیرد و در اعتراض به جنایت های عربستان سعودی درحق مردم این کشور و نیز جنایت های خفت بار آن در یمن، سفیر عربستان را از عراق اخراج کند.

"حيدر العبادی" نخست وزیر عراق در واکنش به اعدام آیت الله نمر باقر النمر گفت که سیاست "ساکت کردن صداها" و "از بین بردن مخالفان" جز ویرانی برای دولت ها و ملت ها نتیجه ای نخواهد داشت".

وزارت کشور عربستان روز شنبه،12 دی ماه (دوم ژانویه) از اجرای حکم اعدام آیت الله نمر باقر النمر خبر داد.


منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس