در آیینی نورانی با حضور مسئولان لشکری و کشوری خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهواز تجلیل شدند.

مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهواز با حضور مسئولان لشکری و کشوری در تالار ارگ جنوب اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این آئین روحانی سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا و برادر شهیدان ابوالقاسم و محمود خادم سیدالشهدا و سردار عباس یوسفی، فرمانده تیپ حضرت حجت (عج) حضور داشتند.

همچنین در این مراسم که عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و سردار محمود معین‌پور، جانشین سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان حضور داشتند از خانواده‌های معظم 11 شهید مدافع حرم کلانشهر اهواز تجلیل به عمل آمد.

خانواده شهید سید مهدی موسوی، خانواده شهید منصور (ناصر) مسلمی سَواری، شهید جبار (فرید) دِریساوی، خانواده شهید حبیب جنت‌مکان، خانواده شهید روزبه هِلیسایی، خانواده شهید سید جاسم نوری، خانواده شهید عبدالکریم اصل‌غَوابِش، خانواده شهید فرشاد حَسونی‌زاده، خانواده شهید نادر حمید دیلمی، خانواده شهید محمد ظُهِیری و خانواده شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) خانواده‌های معظمی بودند که در این آئین مورد تجلیل قرار گرفتند.

بر خود می‌بالم

در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم همچنین آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز حضور داشت و حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، از شعرای آئینی کشور و برادرزاده شهید سید مرتضی شفیعی نیز اشعاری را در وصف شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس قرائت کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی در این آئین گفت: بر خود می‌بالم که در جمع خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم حضور دارم و اشعارم را تقدیم می‌کنم.

سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا در این مراسم اظهار کرد: ما 34 شهید مدافع حرم داریم که 11 شهید آن اهوازی هستند و برای جهان اسلامی افتخار آفرینی کردند.

وی در ادامه خطاب به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم گفت: اگر شهدای شما نبودند معلوم نبود که تکفیری‌ها چه کارهایی انجام می‌دادند، ما از نزدیک شاهد جانفشانی‌ها و رزم فرزندان خوزستان در نبرد با این گروه‌های تکفیری بودیم که سبب فرار آنها شدند.

جایزه‌های میلیاردی برای تصرف حرم حضرت زینب (س)

فرمانده قرارگاه کربلا تصریح کرد: در ابتدای حضور تکفیری‌ها در سوریه برای نخستین کسی که به حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (ع) در دمشق برسد جایزه‌های میلیاردی تعیین کرده بودند ولی به لطف خداوند این خواسته آنها هنوز محقق نشد، آنها فقط برای گرفتن سوریه نیامده بودند بلکه هدفشان این بود کشورهای جهان اسلام را بگیرند و بعد سراغ ایران بیایند.

وی با تاکید بر این نکته که شهدای مدافع حرم روحیه شهادت‌طلبی و انقلابی را در جامعه زنده کردند، عنوان کرد: بعد از پایان دوران دفاع مقدس این چیزها کمرنگ شده بود ولی با ایثار این شهدا دوباره این روحیه به میان جوانان ما آمد و حیاتی مجدد گرفت.

سردار خادم سیدالشهدا در از ستاد مردمی گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم به خاطر برگزاری چنین برنامه‌ای تشکر و قدردانی کرد.

پیمودن ره صد ساله از سوی شهدا

همچنین در این آئین حجت‌الاسلام و المسلمین جلال جابریان از آزادگان و جانبازان خوزستانی و مسئول دفتر آیت‌الله موسوی جزایری نیز در سخنانی گفت: شهدا راه صد ساله را یک شنبه طی کردند زیرا عرفای ما صد سال عبادت می‌کنند تا به مرحله فنا برسند ولی شهیدان گلگون کفن در جبهه یک شبه به این مرحله دست پیدا کردند.

وی با بیان اینکه شهدای عزیز بدن‌هایشان با مردم دنیا بود اما ارواح آنها در ملکوت اعلی حضور داشت، افزود: شهادت این عزیزان بر اساس عقلانیت و معرفت بود و مرگ آگاهانه‌ای داشتند و این طور نبودند که مثل تکفیری‌ها، جاهلانه کمربند انفجاری به خود ببندند و خود را در بین مردم عادی منفجر کنند.

این رزمنده خوزستانی با تاکید بر این نکته که شهدا سازندگان بهشت بر روی زمین هستند، تصریح کرد: آنها ریب، دلهره، دودلی و اضطراب را از ما دور و بهشت را به ما تقدیم کردند، آیا شهدا غیر از ذکرالله هستند چون ذکرالله هستند به جامعه آرامش می‌دهند.

مسئول دفتر آیت‌الله موسوی جزایری تاکید کرد: آمریکا با درست کردن گروه‌های تکفیری قصد داشت ایران را به زانو درآورد ولی با تدبیر رهبر انقلاب تکفیری‌ها نتوانستند از عراق و سوریه فراتر بروند.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان نیز در آئین تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهواز بیان کرد: می‌طلبید که حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام و شهدای والامقام در دوران دفاع مقدس به صورت عینی برای نسل جدید به نمایش گذاشته شود که این کار از سوی شهدای مدافع حرم انجام شد.

وی تاکید کرد: ملت ایران مرجع شده و دنیا از او انتظار دارد که به عنوان پیش قراول، اسلام ناب را به همه جا معرفی کند که این کار با تدبیر و ژرف نگری رهبر انقلاب در حال انجام است.

استاندار خوزستان خواستار برگزاری یک یادواره و جشنواره برای شهدای مدافع حرم در مرکز استان و شهرستان‌های دارای شهید مدافع حرم شد.

حاشیه‌ها

از نکات جالب توجه سخنرانی سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا و برادر شهیدان ابوالقاسم و محمود خادم سیدالشهدا این بود که در ابتدای سخنان خود به خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهواز احترام نظامی گذاشت.

از نکات قابل ذکر تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهواز تقریبا همه سخنرانان و برگزارکنندگان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا بودند و مرتضی توکل فرزند شهید حسین توکل نیز مجری‌گری برنامه را برعهده داشت.

حضور بنیامین فرزند شهید منصور (ناصر) مسلمی سواری و سیده رقیه فرزند شهید سید جاسم نوری نیز حال و هوای مجلس را معنوی تر کرده بود.

برخی از خانواده‌های شهدا نیز نخستین بار بود همدیگر را ملاقات می‌کردند و با عشق و علاقه همدیگر را در آغوش می‌کشیدند.

حجت‌الاسلام جلال جابریان از آزادگان و جانبازان خوزستانی و مسئول دفتر آیت‌الله موسوی جزایری در طول سخنان خود وقتی خاطرات خود از حضور در بین مجاهدان جهان اسلام در سوریه را بیان می‌کرد چندین بار با صدای بلند گریه کرد که فضای معنوی محفل چند برابر شد.

وی بخشی از سخنان خود را نیز به زبان عربی بیان کرد.

یکی از رزمندگان عراقی ساکن شهر رمادی عراق که در آزادی این شهر نقش داشت نیز در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اهواز حضور داشت.

در محل نشتن هر خانواده شهید تمثال مبارک آن شهید بر روی میز گذاشته شده بود به طوری که هر فرد ناشناسی وارد می‌شد متوجه می شد خانواده کدام شهید مدافع حرم در محفل حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس