هجدهمين دوره تربيت مدرس به منظور تربيت اساتيد درحوزه دفاع مقدس جهت تدريس در دانشگاه‌ها با حضور فرماندهان و رزمندگان سپاه، ارتش، جهاد سازندگي و اساتيد بسيجي به ميزباني سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ به مدت پنج روز برگزار مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، بنابر اعلام معاون تربيت آموزش سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ، در اين دوره پنج روزه كه از روز يكشنبه بيست و دوم خرداد ماه آغاز شده، اساتيد برجسته لشكري و كشوري از جمله امير دريابان شمخاني، امير بختياري، سردار سرلشكر رحيم صفوي، سردار سوداگر و محسن رضايي، سخنراني مي‌كنند.

بنا بر اين گزارش، شركت كنندگان در اين دوره دستاوردهاي دفاع مقدس و بايدها و نبايدهاي جنگ را بررسي مي‌كنند و در ادامه بحث مناقشات مرزي بين ايران و عراق از زمان عثماني تا انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي نحوه زمينه سازي توسط عراق براي حمله به ايران چگونگي حمله عراق به مرزها چگونگي متوقف كردن ارتش عراق توسط نيروهاي ايراني تجزيه و تحليل مي‌شود.

چگونگي تثبيت و زمين‌گير كردن عراق و گرفتن ابتكار عمل توسط نيروهاي ارتش و سپاه اجراي عمليات آزادسازي مناطق اشغالي با عمليات ثامن الائمه و شكست حصر آبادان و متعاقب آن آزادسازي مناطق اشغالي خوزستان تشريح عملياتي طريق القدس، فتح‌المبين و بيت‌المقدس دلايل ورودبه خاك عراق و ادامه جنگ بعد از آزادسازي خرمشهر تنظيم پيش نويس و صدور قطعنامه 598 پذيرش ايران و عراق در قطعنامه 598 در مراحل پاياني جنگ و نهايت دستاوردهاي يافته شده در جنگ تحميلي ابراز دلايل پيروزي ايران در جنگ تحميلي رهبري حضرت امام (ره) در پيروزي جنگ تحميلي و نقش مردم در اين پيروزي اسلام و ايثارگري و فرهنگ شهادت و نقش آن در پيروزي جنگ تحميلي از جمله مباحث ديگر اين دوره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی از تنکابن ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    خدایا به حق خانم حضرت زهرا«س» شهادت را نصیب ما بگردان. یازهرا
  • صابر ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    ای کاش روزی برسه که سرداران عزیزی که مخلصانه تو جنگ هشت ساله جنگیدند، الآن هم به وضعیت معیشتی و بسیار بد حقوقی کارکنان سپاه رسیدگی بکنند تا پاسدارها رو بیش از این پیش خانواده و زن و بچه هاشون شرمنده و شرمسار نکنن. با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس