کد خبر 516596
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به نظر می رسد فضای متأثر از شیوع سریالهای ماهواره ای در میان مخاطبان باعث شده که برخی از سینماگران در سال اخیر درامهای خود را مبتنی کنند بر اتفاقاتی که بیش از همه خیانتهای زناشویی است که در آنها پررنگ شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر توسط هیأتی که در ظاهر پنهان هستند اما در باطن اغلب رسانه ها از هویت آنها آگاهی دارند ادامه دارد برخی شنیده ها از بالا بودن آثاری با محوریت خیانت در میان فیلمهای رسیده حکایت دارد.

این مساله سبب ساز آن شده که هیأت انتخاب تعیین تکلیف درباره برخی از این آثار را به اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی محول کند و برای همین حبیب ایل‌بیگی رییس این اداره نیز این روزها ساعات پرمشغله ای را می‌گذراند چراکه از یک طرف مسئولان سازمان سینمایی از وی خواسته اند با دقت فراوان آثار را بررسی کند تا زمینه حاشیه سازی در جشنواره فراهم نشود و از سوی دیگر برخی کارگردانانی که احتمالا آثارشان با مشکل مواجه می شود رایزنی های خود را با وی برای حل مشکل آغاز کرده اند.

 

*عدم پای بندی کاراکترها به اصول شرعی و عرفی

از جمله این آثار "خشکسالی و دروغ" پدرام علیزاده بوده که نسخه نمایشی آن نیز مبتنی بر طرح چنین مسائلی بوده است. "خشکسالی  و دروغ" که از حضور محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی و آیدا کیخایی سود می برد داستان یک زوج وکیل را روایت می کند که با ورود همسر قبلی مرد وکیل، زندگیشان دستخوش اتفاقات متعدد می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین»، گویا نقشی که محمدرضا گلزار در "خشکسالی و دروغ" ایفا کرده نیز به اندازه خود مساله ساز بوده است؛ گلزار نقش مرد جوانی را بازی کرده که سعی می کند در ظاهر خود را نسبت به زنان بی تفاوت نشان دهد اما در باطن ماجرا شکلی دیگر دارد!

جشنواره امسال هم بوی خیانت می‌دهد؟

عدم پای بندی کاراکترهای داستان به بسیاری از روابط اخلاقی برآمده از شرع و عرف جامعه باعث شده است این فیلم در شمار آثاری قرار گیرد که تصمیم گیری درباره آن به اداره نظارت ارشاد واگذار شده است.

 

*داستانی پر از خیانت...

تازه ترین فیلم هاتف علیمردانی با عنوان "هفت ماهگی" دیگر اثری است که حواشی خاص خود را در هیأت انتخاب داشته است. این فیلم که از حضور بازیگرانی چون حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی و احمد مهرانفر سود می برد نیز داستانی پر خیانت را محور قرار داده.

 در این فیلم یک زوج مرکز داستان هستند. زنی که باردار است و مردی بوالهوس که به جای توجه به همسرش به فکر اوقات فراغت خویش است! از آن سو خواهر این مرد جوان نیز رفتارهای اخلاقی غلط خود را دارد و معشوقه مرد نیز در دل مسیری کاملا انحرافی قرار گرفته است.

جشنواره امسال هم بوی خیانت می‌دهد؟

البته که در "هفت ماهگی" برخلاف آثار مشابه سعی شده تنبه کاراکترهای خیانتکار در پایان بندی کار به نمایش درآید اما برخی شنیده ها حاکی از آن است که بیش از اندازه بودن بار خیانت آمیز شخصیتها نسبت به هم باعث شده که هیأت انتخاب در گزینش این فیلم هم حساسیت به خرج دهد.

 

*شک و تردیدهایی دردسرساز

سومین فیلم حاشیه ساز هیأت انتخاب "نقطه کور" بوده است؛ تازه ترین فیلم مهدی گلستانه کارگردان جوان سینما. این فیلم که پیشتر "23 روز" نام داشت از حضور محمدرضا فروتن، هانیه توسلی و شقایق فراهانی سود می‌برد.

داستان این فیلم درباره مردی است که جوشکار زیرآب است و 23 روز از ماه را در عسلویه به سر می برد و فقط 7 روز فرصت دارد نزد همسر خود باشد و همین دوری از همسر است که یک سوء تفاهم بزرگ را برای مرد شکل می دهد.

جشنواره امسال هم بوی خیانت می‌دهد؟

فیلم بلحاظ تکنیکی اثر چندان متفاوتی نیست اما فضای داستانی فیلم که بخش عمده آن در یک شب تا صبح می گذرد و واقعه نگاری تردید مرد نسبت به همسرش است موجب شده که این اثر هم جزو آثاری باشد که بحث برانگیز شده است. 


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    خسته نباشن به خصوص حامد بهداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس