رسول نويدكيا طي شش، هفت سال اخير با صنعت نفت آبادان، نفت تهران و سپاهان روند رو به رشدي را طي كرد تا امروز در 32سالگي نظر پرويز مظلومي را به خود جلب كند.

به پاي داداش نمي‌رسدگروه ورزشی مشرق - استقلالي‌ها براي پر كردن جاي خالي جاسم كرار عراقي،‌ مهدي مومني را از نفت گرفتند، با اين حال درخواست دوم كادر فني آبي‌ها براي محكم‌تر شدن كمربند خط مياني تيم‌شان جذب رسول نويدكيا از سپاهان است.

رسول نويدكيا طي شش، هفت سال اخير با صنعت نفت آبادان، نفت تهران و سپاهان روند رو به رشدي را طي كرد تا امروز در 32سالگي نظر پرويز مظلومي را به خود جلب كند. مرور کارنامه این بازیکن در لیگ برتر به شناخت بیشتر وی کمک خواهد کرد:

* به استقلال قهرمان گل زد
هافبكي كه اين فصل براي سپاهان- طي 15بازي- گل نزده در ليگ‌هاي دهم تا دوازدهم با پيراهن صنعت نفت آبادان 9گل زده است. رسول در ايستگاه دهم ليگ دوازدهم گل چهارم خود را درون دروازه سيدمهدي رحمتي جاي داد. در تقابل مذكور اگرچه كه استقلال امير قلعه‌نويي 2 بر يك نفت آبادان را برد اما ضربه دقيقه2 نويدكيا براي تيمي كه در نهايت قهرمان ليگ شد، غافلگيركننده بود.

* از خوب‌هاي نفت يحيي
رسول كه مانند برادر بزرگترش محرم يك هافبك طراح و پخش‌كننده توپ است، در ليگ سيزدهم از خوب‌هاي نفت يحيي گل‌محمدي بود. در فصل93-92 نويدكيا 27بازي انجام داد، در حالي كه 21مرتبه وارد تركيب اصلي تيم گل‌محمدي شد.

رسول آنقدر در نفت عالي بود كه بعد از 10سال مجددا به سپاهان بازگشت. نويدكيا كه در ليگ پنجم با سپاهان پاي به ليگ‌برتر گذاشته بود، با نمايش قابل تقدير خود متوليان اين تيم اصفهاني را مجاب كرد تا دوباره او را ببينند.

*گل قهرماني را زد
سپاهان در ايستگاه پاياني ليگ چهاردهم گوي سبقت را از تراكتورسازي ربود و قهرمان شد. در هفته سي‌ام ليگ‌ چهاردهم تساوي 3-3 تبريزي‌ها برابر نفت عاملي شد براي قهرماني سپاهان كه تا روز آخر رقابت‌ها اميدي براي قهرماني نداشت. با اين حال بازگشت به كمي عقب‌تر نشان مي‌دهد كه نصف‌جهاني‌ها قهرماني خود در ليگ چهاردهم را مديون هافبكي هستند كه امروز مورد توجه پرويز مظلومي قرار گرفته است.

در هفته بيست‌وپنجم ليگ چهاردهم نتيجه ديدار تراكتورسازي و سپاهان تا دقيقه76 يك- يك دنبال شده بود. يعني مهمان در دقيقه45 با ادينهوي برزيلي به گل رسيد و پنالتي دقيقه76 پريرا هموطن لوسيانو بازي را به تساوي كشاند تا سپاهان بازي باخته را با تساوي عوض كند.

با اين حال ورود رسول نويدكيا يك‌سوم انتهايي ديدار و گلي كه در دقيقه90 به ثمر رساند، سبب شد تا سپاهان سه امتياز حساس را از تراكتورسازي مدعي بگيرد. به اين ترتيب در هفته پاياني ليگ- روي كاغذ- تساوي نفت و تراكتورسازي عامل قهرماني سپاهان بود حال آنكه گل سرنوشت‌ساز را رسول به ثمر رسانده بود.

* زير سايه محرم
شايد رسول نويدكيا كه گفته مي‌شود تمايلي به جدا شدن از سپاهان ندارد، همواره در سايه برادرش محرم قرار داشته است. به واقع كيفيت بالاي محرم در پست يك هافبك طراح سبب شد تا رسول كمتر به چشم بيايد.

در تاريخ ليگ‌برتر تعداد هافبك‌هاي طراح ممتاز با قابليت‌هاي ويژه زياد نبوده است. مرداني با كيفيت مجتبي جباري يا محرم نويدكيا. با اين حال در«سطح دوم» نفراتي چون رسول حضور داشته‌اند اما آن‌چنان كه بايد و شايد ديده نشدند.

عملكرد رسول نويدكيا در ادوار دهم تا پانزدهم ليگ‌برتر

ليگ

تيم

تعداد بازي

حضور در تركيب اصلي

مجموع دقايق بازي

گل زده

توضيح

دهم

صنعت نفت آبادان

30

24

2154

5

دروازه ذوب‌آهن، ملوان، پاس همدان، شهرداري تبريز و استيل‌آذين را باز كرد

يازدهم

صنعت نفت آبادان

32

28

2297

1

به نفت گل زد

دوازدهم

صنعت نفت آبادان

32

29

2442

4

دروازه صبا، گهر، آلومينيوم هرمزگان و استقلال را گشود

سيزدهم

نفت‌ تهران

27

21

1933

4

به استقلال ‌صنعتي، فولاد و گسترش(2) گل زد

چهاردهم

سپاهان

27

19

1737

1

هفته25 به تراكتورسازي گل 3امتيازي زد

پانزدهم

سپاهان

15

11

991

-

برابر سياه‌جامگان و استقلال صنعتي پاس گل داد



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    این نوع خریدها اشتباه محضه .حیف برزای .اسماعیلی. نورافکن .کریمی نیست رو نیمکت بشینند.به خدا با این خریدها به این جونا ظلم میشه.
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    هی مشرق یجور تیتر زدی فک کردم منظورت اینه که یه هافیک باعث نابینایی آدم مظلومی شده!
  • جواد ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    تورو خدا انجور خرید نکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس