معاون اول پارلمان افغانستان با ارائه سند فاش کرد که نه تنها از خیزش مردمی ولایت ننگرهار افغانستان برای مقابله با داعش حمایت صورت نمی‌گیرد، بلکه زمینه سرکوبی آن‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش مشرق، «ظاهر قدیر» معاون اول پارلمان افغانستان گفت: اگر حکومت و مردم افغانستان امروز متوجه شرایط کنونی خود نباشد، این کشور در آینده درگیر یک جنگ بزرگ خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش بی‌بی‌سی مبنی بر سربریدن جنگجویان گروه تروریستی داعش توسط افراد منسوب به معاون اول پارلمان گفت: مردم ولایت ننگرهار برای مقابله با داعش یک «خیزش مردمی» شکل داده‌اند و در برابر جنایت‌های این گروه تروریستی اقدام به مقابله به مثل کردند.

قدیر ضمن ابراز تأسف از اینکه رسانه‌های غربی تفاوتی میان تروریست‌ها و مردم عادی و بیگناه قائل نمی‌شوند، اظهار داشت: بجای اینکه شما از خیزش مردمی که برای حفظ جان، مال و ناموسشان برخاسته‌اند در حالی که دولت افغانستان توانایی تأمین امنیت‌شان را ندارد، تقدیر کنید، به تضعیف روحیه آن‌ها می‌پردازید.

معاون اول پارلمان افغانستان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اقدام ظاهر قدیر برای مقابله با گروه تروریستی داعش مغایر با قانونی اساسی افغانستان است و مقابله با تروریست‌ها وظیفه نهادهای امنیتی می‌باشد، اعلام کرد: هرزمانی که کشور، تمامیت ارضی، مال و ناموس افغانستان در معرض خطر قرار گیرد، قانون اساسی این کشور به وی اجازه می‌دهد تا در کنار مردم خود قرار گیرد.

وی اعلام کرد: ممکن است مردم افغانستان به این نتیجه برسند که برای حفظ جان، مال و ناموسشان دست به خیزش‌های مردمی بزنند زیرا کسی به فکر آن‌ها نیست.

بی‌بی‌سی با اشاره به نیروی 350 هزار نفری افغانستان با حمایت آمریکا و ناتو از قدیر پرسید که چرا تصمیم‌گیری در خصوص ولایت ننگرهار را به وزارت کشور، وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی افغانستان واگذار نمی‌کند و وی در پاسخ گفت: جای تعجب است که دشمن با حدود هزار نفر در برابر نیروها و تجهیزات بیشتر ما شکست نمی‌خورد.

معاون اول پارلمان افغانستان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر متهم کردن دولت افغانستان به همکاری و حمایت از گروه تروریستی داعش در این کشور گفت: همانطور که در صحن عمومی مجلس نمایندگان این کشور گفتم، شواهد و اسنادی وجود دارد مبنی بر اینکه نه تنها از ما حمایت و دفاع صورت نمی‌گیرد، بلکه زمینه برای کشتار و سربریدن ما را فراهم می‌کنند.

وی با ارائه سندی از گزارش مقامات عالی‌رتبه نظامی ولایت ننگرهار فاش کرد که کارت‌های شناسایی دولت افغانستان در جیب‌های تروریست‌های داعش کشته در ولایت ننگرهار یافت شده است.

قدیر در خصوص فرود بالگردهای خارجی در ولایت ننگرهار گفت که این بالگردها در مرکز منطقه تحت کنترل گروه‌ تروریستی داعش که هیچ تانک و نیروی افغانستانی توانایی ورود به این مناطق را ندارد، فرود می‌آید پس نمی‌تواند این پروازها به دلیل نقص فنی باشد.

معاون اول پارلمان افغانستان در مورد گزارش‌های نهادهای امنیتی این کشور از تلفات گروه تروریستی داعش گفت که بین حرف و عمل تفاوت است و اگر طالبان و داعش دشمن مردم افغانستان است بنابراین چرا طالبان هدف قرار داده می‌شوند اما داعش نه.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    این افغانستان عجب شیر تو شیری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس