کد خبر 516174
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

نوعی بدافزار در شبکه‌ برق اوکراین موجب اختلال و قطعی برق مناطق غربی ان شد.

به گزارش مشرق، در شب کریسمس 2016، برق در مناطق غربی اوکراین قطع شد.

 سرویس امنیتی این کشور بعد از این ماجرا، اعلام کرد: نوعی بدافزار در شبکه‌های تأسیسات برق یافت و موجب اختلال و قطعی برق این مناطق شد. هنوز نامی از بدافزار و نحوه‌ی عملکرد آن نیز بیان ‌نشده است.

مسئولان اوکراین، این اتفاق را به دلیل حمله‌ی سایبری روسیه می‌دانند. آن‌ها معتقدند، این حمله به برخی از شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی برق در اوکراین، صورت گرفت. همچنین این مسئولان می‌گویند: این حمله مقارن با زمانی بود که خطوط تلفن نیز در شرکت‌های یادشده، با مشکل مواجه شده و این خطوط، مشغول بودند.

 در مقابل، روسیه عنوان کرد مقامات دولتی اوکراین در تلاش بودند تا برق را در بخش‌های سایبری روسیه، قطع کنند.به نظر می‌رسد، اگر قطعی برق در اوکراین به دلیل حمله‌ی سایبری باشد.

 اولین باری است که در فضای درگیری میان دو کشور، از حمله‌ی سایبری برای قطعی برق استفاده می‌شود. البته مقامات روس، چنین حمله‌ی سایبری را قبول نکرده‌اند و هنوز هم دلایلی برای اثبات این حمله، ارائه نشده است.بر اساس گزارشی که با همکاری دانشگاه کمبریج در جولای 2015 منتشر شد، یک حمله‌ی سایبری به 50 ژنراتور برق، می‌تواند خسارتی معادل 243 میلیارد دلار تا 1 تریلیون دلار، به بار آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    اینقد دوس دارم از اینکارا کاش منم هکر بودم.
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    بهترین اسلحه تهاجمی علیه دشمنان ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس