نیروهای ارتش سوریه بعد از درگیری های شدید یک روستای استراتژیک در حومه قنیطره را به کنترل خود در آوردند.

 به گزارش مشرق، یک منبع نظامی سوری صبح امروز اعلام کرد که یگانی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه با کمک گروههای دفاع مردمی، روستای "الصمدانیه غربی" در حومه قنیطره واقع در جنوب  این کشور  را به کنترل خود در آورده اند.

وی تاکید کرد که کنترل ارتش بر روستای صمدانیه غربی بعد از وارد آمدن خسارتهای سنگین به گروههای تروریستی مرتبط با دشمن صهیونیستی و نظام آل سعود و از بین رفتن آخرین مرکز تجمع این گروهها در این روستا محقق شده است.

منابع میدانی پیش از این اعلام کرده بودند که یگانی از ارتش با کمک گروههای دفاع ملی عملیاتی گسترده علیه مقرها و دژهای دفاعی گروه تروریستی النصره و سایر گروههای تروریستی وابسته به آن در روستای صمدانیه غربی آغاز کردند که در پی آن شماری از تروریستها کشته و یا زخمی شده و الباقی نیز گریخته اند.

اهمیت کنترل ارتش سوریه بر روستای صمدانیه غربی

اهمیت این دستاورد جدید ارتش سوریه قطع راه امدادرسانی به گروههای تکفیری که بیشتر عناصر آن از مزدوران خارجی تشکیل شده از روستای "برقه" و "بئر عجم" به سمت دو روستای "الحمیدیه" و "جباتا الخشب" که بزرگترین مرکز تجمع النصره به شمار می رود، است. جبهه النصره روستای "حضر" و شهر "البعث" و شهرک "خان ارنبه" را از این منطقه با خمپاره و موشک هدف حمله قرار می دهد.

کنترل ارتش سوریه بر 7 روستا و شهر در حماه

یگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه در حماه نیز موفق شدند در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی در این استان 7 روستا و شهر در حومه شرقی این استان را بعد از انهدام آخرین مرکز تجمع گروههای تروریستی تکفیری در آن به کنترل خود در بیاورند.

در همین راستا یک منبع نظامی گفت که یگانهای ارتش با کمک گروههای دفاع ملی عملیاتی منحصر به فرد در حومه شرقی حماه انجام دادند که در پی آن کنترل کامل روستا و شهرهای "زورسریحین"، "المکتوت"، "جنان"، "الصاریه"، "رعبون"، "المخرز"، و "المرادیه" را به دست گرفتند.

یک منبع نظامی نیز گفت که نیروی هوایی ارتش سوریه مقرها و مراکز تجمع تروریستهای داعشی در دو روستای "تلول الحمر" و "قطیشه" در حومه السلیمه را بمباران کرد که در پی این حملات این مقرهای تروریستی و خودروهای مجهز به رگبار آنها منهدم شد.

وی تاکید کرد که تروریستهای النصره و سایر گروههای تروریستی زیر نظر گروه تروریستی جیش الفتح در پی بمبارانهای جنگنده های سوریه به مراکز تجمعشان در شهر "مورک" و دو شهرک "کفرزیتا" و "اللطامنه" خسارتهای سنگینی متحمل و چندین خودروی مجهز به رگبار و سلاح های سنگین آنها منهدم شده است.

انهدام مراکز تجمع تروریستها در درعا

و خبر دیگر اینکه یگانی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه در درعا واقع در جنوب این کشور خسارتهای به گروههای تروریستی مرتبط با دشمن اسرائیلی وارد ساختند.

در همین راستا یک منبع نظامی سوری گفت که یگانی از ارتش و نیروهای مسلح این کشور بعد از رصد دقیق تحرکات و مراکز تجمع تروریستهای گروه تروریستی موسوم به درع الإسلام در "حاره البجابجه" و "حاره البدو" و گمرک قدیم در منطقه درعا البلد عملیاتی علیه این گروهها انجام دادند که در پی آن، مراکز تجمع تروریستهای درع الإسلام منهدم و تعدادی از خودروهای آنها که برخی مجهز به سلاحهای سنگین نیز بود منهدم شد.

یگانهای ارتش گذشته روز گذشته از چندین محور  در داخل شهر الشیخ مسکین در حومه شمالی درعا پیشروی کردند و بمبها و مواد منفجره که گروههای تروریستی آن را در مناطق شمالی و شرقی این شهر جاسازی کرده بودند خنثی کردند.

گروههای تروریستی در شبکه های اجتماعی وابسته به خود به کشته شدن 13 تن از عناصرشان در این عملیات اعتراف کردند.

و خبر دیگر اینکه جنگنده های سوریه مقرها و خودروهای تروریستها و سلاحها و تجهیزات جنگی آنها در شهر دوما که از آنجا مناطق مسکونی دمشق و حومه آن را هدف حملات خمپاره ای و موشکی خود قرار می دهند منهدم کردند.

گروه تروریستی جیش الإسلام شهر دوما را مقر اصلی خود قرار داده است و از سوی نظام آل سعود منابع مالی و تسلیحاتی آن تامین می شود و این گروه هزاران نفر را در غوطه شرقی دمشق محاصره کرده است.

انهدام چندین مرکز تجمع تروریستها در حلب

 یگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه در حلب واقع در شمال این کشور با پشتیبانی نیروی هوایی،  عملیاتی علیه مراکز تجمع و مخفی گاههای تروریستهای داعشی و سایر گروههای تروریستی که از پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی و تسلیحاتی نظام اردوغان و آل سعود برخوردارند انجام دادند که در پی این عملیات این مراکز و مخفی گاههای تروریستها منهدم  شد.

یک منبع نظامی سوریه گفت که نیروی هوایی ارتش این کشور طی 24 ساعت گذشته چندین بار مقرهای داعش در روستاهای "عفش"، "دیرقاقف عیشه"، شهرک "الحاضر"، و شهر "الباب" در حومه شرقی حلب را بمباران کردند که در پی آن خسارتهای سنگینی به این گروه  تروریستی و تجهیزات جنگی آنها وارد امد و برخی از خودروهای آنها که مجهز به انواع رگبار بود، منهدم شد.

این منبع همچنین گفت که در پی حملات مستمر ارتش به مراکز تجمع تروریستهای النصره و سایر گروههای تروریستی در مناطق "کرم الطراب"، "الشیخ لطفی"، "صلاح الدین" و "الراشدین 4" و "بنی زید" در شهر حلب  منهدم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس