شفیع آقامحمدیان، کارگردان سینما: گرچه فیلمسازان جشنواره عمار به صورت خودجوش و با ظرفیتهای موجود خود به تولید اثر می پردازند ولی این خودجوش بودن به این معنا نیست که از تجربیات دیگران و پیشکسوتان عرصه سینما استفاده نشود.

 به گزارش مشرق، شفیع آقا محمدیان که در اولین روز اکران فیلم‌های جشنواره عمار در سینما فلسطین حضور داشت، با اشاره به اینکه از دوره اول در جریان برگزاری این جشنواره بوده است، گفت: جشنواره عمار، همان طور که در عنوانش وجود دارد، یک جشنواره مردمی است و مانند سایر برنامه های فرهنگی، مسئولان و برگزار کنندگان آن سیاست های خاص خود را دارند.

وی ادمه داد: به اعتقاد من، جشنواره عمار از لحاظ فیلمسازی، رشد و جهش خوبی داشته است ولی به لحاظ اجرایی هم چنان جای کار دارد. به عنوان مثال جشنواره امسال، تبلیغات خوبی نداشته و اطلاع‌رسانی درستی صورت نگرفته است، بنده علی رغم اینکه خودم از علاقه‌مندان این جشنواره هستم، درلحظات آخر، از افتتاحیه جشنواره مطلع شدم و این روند چندان درست نیست.

آقامحمدیان ادامه داد: اطلاع رسانی ضعیف خود می تواند از لحاظ جذب نیرو ضربه مهلکی به جشنواره عمار بزند، گرچه رسانه ها تا حدودی در زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند، ولی بنظر من در این زمینه باید به طور جدی کار شود.

این کارگردان سینما اظهار داشت: فیلمهایی که ساخته می شوند اگر بیننده و مخاطب نداشته باشند، روند تولید آثار آتی سخت می‌شود، چرا که نظرات مخاطبان انعکاس داده نمی ‌شود.

آقامحمدیان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: معتقدم ضعف جدی که در این جشنواره وجود دارد، این است که فیلمسازان جوان کمتر سراغ پیشکسوتان عرصه هنر و سینما می ‌روند که این هم به عنوان یک بخش مغفول و مهجور مانده در عرصه فیلمسازی است.

وی در هیمن باره اضافه کرد: سینما یک کار گروهی است و در عرصه سینمای کشور هم فیلمسازان و فعالان متعهد و خوبی هم داریم که می‌توان از تجربیات آنها برای بهتر کردن تولیدات بهره گرفت.

آقامحمدیان بیان کرد: جشنواره عمار به لحاظ بکارگیری زبان هنر نسبت به دوره های گذشته رشد خوبی داشته است ولی  در زمینه فرم آثار مقداری کُند پیش می رود.

مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادامه داد: جشنواره عمار به دنبال محتوایی است که فیلمسازان دیگر از اینکه سراغ آنها بروند، ابا دارند ولی اگر به این صورت پیش برود که به ساختار فیلمها کمتر توجه شود و زبان سینما به درستی به کار گرفته نشود، ممکن است محتوا و سوژه به درستی منتقل نشود که این منجر به سوژه سوزی می‌شود.

آقامحمدیان اظهار داشت: درست است که فیلمسازان جشنواره عمار به صورت خودجوش و با ظرفیتهای موجود خود به تولید اثر می پردازند ولی این خودجوش بودن به این معنا نیست که از تجربیات دیگران و پیشکسوتان این عرصه استفاده نشود، حداقل می توانند فیلمهای ساخته شده به پیشکسوتان ارائه دهند که این چه از لحاظ فرمی، چه دکوپاژ، چه تدوین و چه از لحاظ کارگردانی می‌تواند به فیلمسازان جوان کمک کند.

این کارگردان سینما با بیان اینکه توقعش از عمار بالاست، خاطرنشان کرد: فعالیت جشنواره عمار را باید به فال نیک گرفت چرا که سراغ سوژه هایی رفته است که زمین مانده ولی در کنار این باید به مواردی هم اشاره شد، توجه داشته باشند.

آقا محمدیان درباره فیلمهای این دوره و اکران های مردمی هم گفت: پیشنهاد می کنم که در اکران های مردمی در نقاط مختلف کشور، تعدادی از آثار حرفه ای هم نمایش داده شوند.

وی ادامه داد: در میان فیلمهایی که در جشنواره امسال وجود دارد، مستند «تنها میان طالبان» محسن اسلام زاده، به لحاظ فرمی و ساختار بسیار زیبا ساخته شده است، همچنین مستند «A157» اگر اشکالات کمی که که دارد رفع شوند می تواند به عنوان یک اثر نمونه در کشور مطرح شود.

آقامحمدیان در پایان با اشاره به غرور کاذب برخی فیلمسازان جوان گفت: فیلمسازان و هنرمندان جوان باید از تجربیات پیشکسوتان سینمایی کشور استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس