کد خبر 516013
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

در پی عملیات تحقیق و تفحص در بلژیک که بعد از حملات تروریستی پاریس شدت گرفته است، مقامات پلیس این کشور دهمین فرد مظنون به عضویت در یک سازمان تروریستی را دستگیر کرد.

 به گزارش مشرق، دادستان فدرال بلژیک اعلام کرد که یک مرد 22 ساله به نام «ایوب بی» در حین عملیات تفحص منازل در «بروکسل» که به دنبال حملات مرگبار پاریس با ۱۳۰ کشته آغاز شده است، دستگیر شد.

بنا به گزارش شبکه «ال بی سی»، عملیات تحقیق و تفحص منازل بعنوان بخشی از تحقیقات بعد از حملات تروریستی ماه گذشته در پاریس صورت گرفت که داعش مسئولیت آن حمله را برعهده گرفت.

طبق این گزاش، ایوب متهم به قتل تروریستی و مشارکت در یک سازمان تروریستی است و دهمین نفری است که به دنبال حملات ماه نوامبر پاریس در بلژیک دستگیر شده است.

از طرف دیگر، وزارت کشور بلژیک درپی نگرانی از حملات تروریستی داعش اعلام کرد که جشن‌های سال نو میلادی در شهر بروکسل پایتخت این کشور برگزار نمی‌شود.

بنابر گزارش یورو نیوز، دادستان فدرال بلژیک با اشاره به اینکه میدان بزرگ بروکسل یکی از اهداف بالقوه مظنونان بوده، اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور دو مرد مظنون به برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی در بروکسل را دستگیر کردند.

بلژیک پس از حمله های اخیر در حالت آماده باش است. چندین حمله کننده از جمله صلاح عبدالسلام یکی از مظنونان اصلی وقایع تروریستی پاریس، شهروند بلژیک بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس