کد خبر 515963
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۳ هزار کارت سوخت غیرمجاز از قاچاقچیان سوخت در زاهدان کشف و ضبط شد.

 به گزارش مشرقن، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان درجلسه صیانت از سلامت اداری، اظهار داشت: بررسی و پایش کارتهای الکترونیکی تجارت مرزی با هدف ‌برخورد با برخی باندهای قاچاق و سوخت بسیار مهم  و ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود باندهای قاچاق سوخت، کالا و دام در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان افزود: اخیرا" در یک اقدام قاطع از سوی فرماندار زاهدان تعداد 53 هزار کارت سوخت خودرو که از سوخت آنان درعرصه قاچاق استفاده می‌شد، باطل شده است.

هاشمی گفت: با کسانیکه به نوعی دست در رانت سوخت قاچاق کالا و دام با عنوان مرزنشینان داشته باشند با جدیت و بدون هیچ گونه اغماظی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد فعالیت‌ها و تسهیلات با عوارض گمرکی و مالیاتی برای ترغیب مرزنشینان جهت تجارت و بازرگانی تصریح کرد:  دستگاه‌های ذیربط زمینه ایجاد و راه‌اندازی بازار بورس کالا و ایجاد نمایشگاه ‌های مشترک کالا میان ایران، پاکستان و افغانستان را در مناطق مرزی فراهم کنند.

هاشمی همچنین با تاکید برکاهش تصدی‌گری بازرگانی و تجارت مرزی توسط دولت و واگذاری این امور به مردم خواستار نقش‌آفرینی بیشتر مرزنشینان و ساکنان مناطق مرزی در رونق بخشیدن به فعالیت بازارچه‌های مرزی شد .

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با تاکید بر استانداردسازی بازارچه‌های مرزی با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آزمایشگاه، قرنطینه دامی و جایگاه سوخت از اداره کل امور اقتصادی استانداری، گمرک و سایر دستگاه‌های ذیربط افزود: ظرف مدت 2 ماه مبادی غیرمجاز و بازارچه‌های غیرفعال را به منظور ساماندهی یا حذف آنان مشخص کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس