کد خبر 515959
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

مدیرعامل شرکت "بالگرد روس" از فروش 46 بالگرد کا-52-ک موسوم به الیگیتر (تمساح) ویژه استفاده در ناوهای بالگردبر به مصر خبر داد.

 به گزارش مشرق، الکساندر میخایف مدیرعامل شرکت "بالگرد روس" تاکید کرد، در سال جاری قراردادهای جدیدی با کاربران تکنولوژی بالگردهای روسی منعقد شد که از آن جمله، قرارداد فروش بالگردهای تمساح به مصر بود.

بالگردهای کا-52-ک نسخه پیشرفته از بالگرد تهاجمی کا 50 موسوم به "کوسه سیاه" است که مأموریت آن کشف و منهدم کردن اهداف متحرک و ثابت و زره پوش های دشمن است.
46 تمساح روسی در راه مصر+ عکس
گفتنی است، فرانسوی ها ناو بالگردبر میسترال را که برای فروش به روسیه طراحی کرده بودند، در نهایت به مصر فروختند. میسترال به طور ویژه برای حمل و به کارگیری بالگردهای روسی کا 27، کا 29 و کا 52-ک طراحی شده است.
46 تمساح روسی در راه مصر+ عکس
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    اوه این هلیکوپتر خیلی خوبیه کاشکی ما هم ازش بخریم
  • حسین ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    به مصر چه هلی کپترهایی میده، به ما چی میده... :|
  • علیا ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 1
    فروش ناو های میسترال به مصر معامله ی خوب و پرسودی برای روسیه بوده. اول این که همین فروش هلیکوپتر های تهاجمی که در این خبر خوندیم به دلیل فروش میسترال به مصر بوده و اگر این اتفاق نمیتاد شاید هیچوقت مصر چنین خریدی از روسیه نمیکرد. دوم اینه که خیلی از تجهیزات نصب شده بر روی میسترال ها روسی هستند. سازه ی اصلی و پیشران و برخی از سیستم ها فرانسوی هستند اما چون برای نیروهای نظامی روسیه ساخته میشده و باید با تجهیزات روسی ار میکرده پس خیلی از سیستم های این ناوها روسی هستند. یعنی این ناو در اصل فرانسوی روسی به حساب میاد. پس میبینیم که از این جهت هم روسیه به نوعی سیستم های به کار رفته در میسترال رو به مصر صادر کرده. معامله ی خیلی خوبی بوده.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    عمرا اگر به ایران از اینا بدن ، روسیه فقط میخواد ایران رو بچاپه
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    what?
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    اخه ما به روسیه نزدیکتریم یا مصر؟؟؟؟
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    منم 250 فروند میخوام.
  • شاهد ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    الان باز یکی میاد با پسوند "تهرانی" خودشو علامه ی دهر جا می زنه !!
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    سینه چاکان روسیه بخونن یعنی ایران به اندازه مصر متحد روسیه نیست؟؟؟؟
  • احمد ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    سوالی که باقی می مونه اینه که مصر با وضع اقتصادی خرابش این پولها رو از کجا آورده. پنج شش میلیارد دلار پوله.
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    اس300 کی به ایران می رسه!!!
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    خدارو شکر اینقدر توی مملکت کارشناس و متخصص امور نظامی داریم که آدم حالش بهم میخوره دیگه کامنت بخونه و جواب بده. تو راست میگی عزیزم. فرانسه هم از ترس انتقال فناوری نظامی به روسیه نبود که معامله رو فسخ کرد و جریمشم داد!
  • حسین ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    1 0
    قابل توجه کسایی که هی میگن چرا به ایران از اینا نمیدن نیاز مادر اختراع هست اول اینکه اطلاعات این کشتی و تمام قوت و اشکالاتش بر روی فرانسه و روسیه و هر کشوری که فرانسه دلش بخواد باز هست دوم اینکه چون فاصله تکنولوژی ساخت با تکنولوژی حال مصر زیاد هست به نحوی تحقیر روحیه ملی و خود باوری مصری ها هست به نظر من هرچی به ایران دفاعی کمتر بفروشن باعث پیشرفت بیشتر میشه
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    ما تحریم تسلیحاتی هستیم و روسیه هم تا حدی به قوانین جهانی پایبنده
  • افشین تهران ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    اخی.معلومه عزیزم کودکی و نوجوانی و جوانی خوبی نداشتی.برات دعا میکنم.البته توصیه میکنم از مشاور هم استفاده کنی خوبه.
  • افشین تهران ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    اعلام کردن که.اولین سامانه اون همین ماه و بقیه هم در چند ماه بعد.
  • علیا ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    موضوع اینه که مصر احمق تره یا ما؟ این ناوها و تجهیزات به درد ایران و مصر و ... نمیخوره. به درد روسیه میخوره اما به درد کشوری مثل مصر نمیخوره. به درد ایران هم نمیخوره. چون ما اولویت های مهمتری داریم. پس میبینی که شاید ما به روسیه نزدیک تر باشیم. اما به اندازه ی مصر احمق نیستیم.
  • افشین تهران ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    جوری که یادم مونده قیمت هر فروندش فکر کنم 30میلیون دلار هست.البته میل 28 250میلیون روبل هستکه نمیدونم هر دلار چند روبل هست ولی این دو بالگرد از قیمتی تقریبا نزدیک بهم برخوردار هستند.
  • افشین تهران ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    برای روسیه منافع ملیش و جیبش از همه نزدیکتر هست و ما نباید فکر کنیم که فورا با ما پسر خاله شده اما در سامانه اس300نشون داد که با تمام فشارها و مشکلات بما سامانه بهتری داد تا به مصر.به مصر انتی 2500داد که نمونه صادراتی اس300وی هست اما بما خود اس300وی 4 رو داد که خودش در کنار اس400استفاده میکنه.
  • افشین تهران ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    خودش گفت؟امریکا دومیلیارد دلار پول این مردم و البته میلیاردها دلار دیگه از اول انقلاب تا حالا رو دزدیده انوقت روسیه ایران را میخواد بچاپه؟خوب مواظب باشیم تا نچاپه.شما تا حالا شنیدی که ایران تقاضای بالگرد کرده باشه و روسیه بگه نمیفروشیم؟
  • افشین تهران ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 1
    احمد جان تا چند وقت پیش که کاسه گدایی رو جلوی السعود گرفته بود اما حالا معلوم نیستکه با توجه به اینکه فقط درامدش از فروش گاز به اسراییل و توریست هست این خریدها رو از کجا تامین میکنه!البته مصر به مراتب وضعش بهتر از پاکستان هستکه دائم دنبال سلاحهای پیشرفته هست.
  • افشین تهران ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    بالگرد کا 52 یک بالگرد فرماندهی بحساب میاد که البته نقش جنگنده هم داره اما ابتدا برای این طراحی شد که گروهی بالگرد رو در صحنه نبرد فرماندهی کنه .این بالگرد میتونه تا 15بالگرد رو پوشش فرماندهی بده .مثلا 10بالگرد کا50 تحت فرماندهی یک کا52 .این بالگرد در ابتدا برای مدیریت صحنه نبرد ساخته شد که بعدا بخاطر عدم فروش خوب مدل کا50 یکنفره که حتی خط تولید ان به ایران هم در ان زمان پیشنهاد شد تقریبا جای کا50را گرفت.چرا که کارشناسان روس بعد از جنگ چچن متوجه شدند که این بالگرد یکنفره که در مانورها و شبیه سازها خوب جواب داده در صحنه نبرد واقعی بخاطر وجود استرس در خلبان با افت عملیاتی مواجه هست چرا که خلبان هم باید خلبانی میکرد و هم باید مدیریت صحنه نبرد و سلاحها را انجام میداد که بخاطر همین هم کا 52 از ماموریت اصلی خود که مدیریت صحنه نبرد بود تبدیل به یک جنگنده خط اول نبرد شد.البته این بالگرد با نمونه کا50در 83درصد از تجهییزات مشترک هست و بخاطر داشتن 2ملخ از مانور پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند و فاقد ملخ عقب هستند که در صورت صدمه دیدن و از کار افتادن بالگرد کنترل خود را از دست میدهد و قادر هستکه با یک موتور هم به پرواز خودش ادامه بده و بخاطر همین هم هستکه از بقا پذیری بیشتری در صحنه نبرد برخوردارند.بدنه این بالگرد توان تحمل گلوله هایی تا 23م م را دارد و اولین بالگرد جهان هستکه دارای صندلی نجات یا همون اجکت برای هردو خلبان هست .این بالگرد دارای یک توپ 30میلیمتری در بغل هستکه البته کمی ضعف برای این بالگرد بحساب میاد چون توانایی چرخشی مثل بالگردهای کبری یا میل 28و یا اپاچی رو ندارد و اما شش محل نصب سلاح رو داره که برای ضد زره از موشک ویخر و برای منظور هوا به هوا از موشک ایگلا استفاده میکنه.موشک ویخر بردی 8تا10کیلومتر داره با توان نفوذ 950م م در زره.همچنین این بالگرد توانایی نصب پادهای راکت و جنگ الکترونیک و چف و فیلر را دارد.موتور این بالگرد موتور تی وی 3هستکه در میل 8 و میل 17 و میل 24 و میل 28 و کا 27 و کا 50 و کا 52 نصب شده و در ایران هم موجود هست و توانایی تعمییر ان وجود دارد.البته شاید روی شاهد جدید ایران هم همین موتور استفاده بشه.این بالگرد در گذشته به ترکیه هم پیشنهاد شد که ترکیه بشرط 2نفره بودن حاضر به خرید ان شد و با کمک اسراییل طرحی را به شرکت کاموف دادند که کا 50-2 نا م داشت و معروف به کاموف اردوغان بود که از دو کاربر پشت سرهم استفاده میکرد اما بعدا بدلایل نامعلوم این قرارداد به سرانجامی نرسید و ترکیه بالگرد نظامی دیگری را خرید.این بالگرد توانایی عملیات در هر اب و هوایی را دارد و همچنین روز و شب.در نمونه کا 52 میشود ان را به یک مینی اواکس برای بالگردهای دیگر صحنه نبرد تشبیه کرد.البته تواناییهای دیگری هم این بالگرد دارد که به علت طولانی بودن از ان خوداری میکنم.دوستانی که فکر میکنن این بالگرد به ایران فروخته نمیشوند با یک تحقیق جزیی میتوانند ببینند که در همان ابتدا که کا 50ساخته شده بود خط تولید این بالگرد به ایران پیشنهاد شد که البته مربوط به قبل از تحریمهای 2006 هست اما کارشناسان نظامی ایران هم بدلیل تکنفره بودن ان را نپسندیدند.انشالله در اینده شاید شاهد حضور نوع دونفره ان باشیم.این متن هم هدیه به جناب شاهد که مشکلشون حل بشه انشالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس