یک فروند بالگرد جنگی هند ازنوع «Mi 25» در اختیار ارتش افغانستان قرار گرفت. این بالگرد یکی از چهار بالگردی است که هند پیشتر وعده داده بود برای تقویت نیروی هوایی این کشور به ارتش کمک کند.

به گزارش مشرق، این بالگرد بزودی وهمزمان با سفر«نرندرا مودی» نخست وزیر هندوستان به کابل به ارتش افغانستان سپرده می شود. منابع رسمی افغان در باره تحویل این بالگردهای هندی به افغانستان، اظهار نظری نکرده اند.

خبرگزاری جمهور به نقل از منابع هندی نوشت که قرار است نخست وزیر هندوستان در راه بازگشت از روسیه به کابل آمده و ساختمان جدید مجلس نمایندگان افغانستان را که به کمک هند ساخته شده، افتتاح کند. نخست وزیر هند فردا دوم دی ماه سفری سه روزه به روسیه خواهد داشت.

ساختمان جدید مجلس نمایندگان افغانستان با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون دلار از محل کمک های اهدایی دهلی نو به کابل ساخته شده و قرار است با سفر نخست وزیر هند به افغانستان، مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مقام های افغانستان در یک سال اخیر کوشش کرده اند تا نیروی هوایی ارتش را تقویت کنند و علاوه بر دریافت چهار بالگرد از هندوستان به دنبال خرید چهار فروند چرخبال جنگنده از روسیه هستند.

پیشتر منابع هندی اعلام کرده بودند که دهلی نو برای تحویل چرخبال ها به افغانستان، با ژنرال «جان کمپیل» فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در این کشور، برای چگونگی تحویل آنها هماهنگی کرده است.

افغانستان در راستای تقویت نیروی هوایی شماری از افسران و خلبانان خود را برای آموزش به کشورهای خارجی اعزام کرده است که به تازگی 8 تن ازخلبانان افغان از مرکز آموزش هوایی ارتش امریکا فارغ التحصیل شدند و قرار است بزودی به کشور بازگردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    افغانستان واس ماست.
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    راست گفت بنده خدا برو قرارداد بخون بعد بیا منفی بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس