علیرضا بیرانوند گلر ملی پوش نفت تهران مدعی شده از کوریتیبای برزیل پیشنهاد دارد. تیمی که بررسی لیست این تیم نشان می دهد در حال حاضر 6 دروازه بان دارد و تا حدودی درخواست جذب یک دروازه‌بان از قاره آسیا دور از ذهن به نظر می رسد.

گروه ورزشی مشرق - علیرضا بیرانوند دروازه‌بان دوم این هفته‌های نفت تهران قصد دارد برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. روز گذشته این دروازه‌بان ملی‌پوش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها توضیح داد که فردا (امروز) دعوتنامه رسمی باشگاه کوریتیبا برزیل به دست متولیان باشگاه نفت خواهد رسید.

یک تیم مطرح با 5 گلر برزیلی خواهان دروازه‌بان تیم ملی ایران
بی‌شک حضور یک دروازه‌بان ایرانی در باشگاهی مثل کوریتیبا به خودی خود یک اتفاق خوشایند خواهد بود. حالا باید دید در صورت عملی شدن ادعای بیرانوند، سرنوشت این دروازه‌بان چه خواهد بود؟

* کوریتیبا 6 دروازه‌بان دارد
کوریتیبا تیم شناخته شده فوتبال برزیل از یک ماه قبل سکان هدایتش به گیلسون کلینا 47 ساله سپرده شد. جالب اینکه این تیم همین حالا 5 دروازه‌بان را وارد لیست فصل پیش رو کرده است، به عبارت ساده‌تر بیرانوند در صورت پیوستن به این تیم ششمین گلر حاضر در لیست بازیکنان کوریتیبا خواهد بود.

* دی‌مورا، مرد شماره یک با 13 کلین‌شیت

بی‌هیچ شک و تردیدی ویلسون رودرویگوئز دی‌مورا 31 ساله مرد شماره یک کوریتیبا درون دروازه این تیم خواهد بود. ویلسون از ابتدای سال 2015 ویتوریا را به مقصد کوریتیبا ترک کرد تا در سری A فوتبال برزیل 27 مرتبه وارد ترکیب اصلی این تیم شود.

رودریگوئز 185 سانتی‌متری طی 2430 دقیقه 13 کلین‌شیت برابر جوینویله، پونته پرتا، فیگورنزه، واسکودوگاما (2 مرتبه)، چاپکوئنزه، گرمیو، اسپورت رسیف، آوای، فلامینگو، آتلتیکو پاراننزه، سانتوز و پالمیراس انجام داد.

ویلسون طی 27 هفته 25 گل دریافت کرد در حالی که سه بازی آخر فصل را برابر سانتوز، واسکودوگاما و پالمیراس به سلامت پشت‌سر گذاشت.

* لوچیانو مشکل دوم
بیرانوند اگر آن طور که مدعی شده مورد توجه کوریتیبا قرار گرفته باشد یک مشکل دیگر هم برای رسیدن به ترکیب تیم برزیلی دارد. مشکل دوم این گلر لرستانی، وانایلسون لوچیانو آلوس ملقب به وانا است. دروازه‌بانی 24 ساله که از سال 2012 تا 2014، 133 مرتبه نشستن روی نیمکت ذخیره‌های کوریتیبا را تجربه کرد.

آلوس بالاخره در سال 2015 مزد تمرینات مرتبش را گرفت. در واقع این دروازه‌بان در جام پاراننزه 2015، هفده مرتبه شانس بازی پیدا کرد تا 13 گل دریافت کند و البته 8 کلین‌شیت داشته باشد.

بعید به نظر می‌رسد دروازه‌بانی که تازه به جایگاهی قابل توجه در کوریتیبا دست پیدا کرده، راحت جا را برای رقیبی تازه خالی کند.

* برونو سوم، آمور چهارم
گلر سوم کوریتیبا برونو بریگیدو 24 ساله است. دروازه‌بانی که در فصل اخیر سری A برزیل 10 بازی انجام داده تا 2 کلین‌شیت برابر گرمیو و کروزیرو داشته باشد. برونو طی دیدارهای یاد شده 14 گل دریافت کرد.

بعد نوبت به ویلیام آموریم 26 ساله می‌رسد. گلری که از سال 2014 به کوریتیبا آمده و سابقه یک بازی (سال 2015) در سری A را دارد. ویلیام در سال 2014 موفق شد 5 مرتبه به ترکیب اصلی کوریتیبا در جام پاراننزه راه پیدا کند که حاصل دریافت 6 گل و ثبت 2 کلین‌شیت بود.

* ذخیره ذخیره‌ها!
کوریتیبا برای اینکه نشان دهد لیستش پر از دروازه‌بان است، هنوز الیسون رزا 28 ساله و رافائل مارتینز کارلو دوس‌سانتوز را هم دارد.

نفر اول سال 2015 از کروزیرو خریداری شد تا در برخی از دیدارهای سری A روی نیمکت بنشیند. نفر دوم هم رافائل است که از سال 2011 به کوریتیبا آمده است. این دروازه‌بان هنوز در هیچ کدام از بازی‌ها وارد ترکیب اصلی نشده اما سابقه 15 بازی نیمکت‌نشینی را دارد.

حال باید دید تکلیف علیرضا بیرانوند و درخواستی که از آن حرف به میان آورده چه می‌شود؟ آیا اولین گلر ایرانی پای به فوتبال برزیل خواهد گذاشت؟ آن هم تیمی که 6 دروازه‌بان دارد؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بیرو ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    ایول بیرو
  • رعیت ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    کاش بره خارج لژونیر بشه
  • رضا ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    به نظرم بهترین گزینه بعد از رحمتیِ البته دروازه بان خوب زیاد داریم. مثلا مال ذوب آهنم خوبه
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    برزیللللللللل؟
  • خسته هستم ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    سوشا نمیشه بره برزیل؟
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    چقدر می خوان پول بدن؟
  • خخخ گو ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    خخخخخخخخخخ
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    هر هر هر خندیدیم
  • جناب خان ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    رامبد؟
  • مردی از تهران ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    مثل سردار ازمون که میگفت از ریال وارسنال ومنچستر پیشنهاد داره .. بازار گرمیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس