کد خبر 515653
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

وزارت کشور انگلیس با همکاری پلیس این کشور به بهانه مقابله با حملات تروریستی و جرایم خطیر، سال‌های متمادی بدون مصوبه قانونی با دوربین‌های خیابانی از همه ‌آمد و شدهای شهروندان عکس‌برداری و آنها را ثبت کرده است.

به گزارش مشرق، پلیس و وزارت کشور انگلیس به طور غیرقانونی با استفاده از دوربین‌های نصب شده در خیابان‌های شهرهای این کشور، آمد و شد 22 میلیارد تردد وسیله نقلیه را زیر نظر داشته و ثبت کرده‌اند.

به نوشته دیلی‌میل، شبکه‌ای شامل 8 هزار و 300 دوربین جاسوسی روزانه پلاک 30 میلیون خودرو را به بهانه پیش‌گیری از جرایم خطیر و حملات تروریستی، ثبت می‌کنند.

«تونی پورتر» کمیسیونر دوربین‌های ناظر مستقل درباره قانونی بودن این اقدام تردید دارد. وی در گزارشی اذعان کرد هیچ مصوبه‌ای قانونی برای جمع‌آوری این اطلاعات تدوین نشده و پارلمان انگلیس هرگز به آن رای نداده و هیچ گزارشی هم در این‌باره به پارلمان ارائه نشده است.

پورتر این مساله را برای وزارت کشور مطرح کرد؛ پیش از این نیز به وزرای کشور دولت‌های پیشین اعتراضاتی شده بود اما هیچ اقدامی برای توقف آن صورت نگرفته است. وی ادامه داد این اقدام غیرقانونی و نقض حریم خصوصی شهروندان انگلیسی است.

 از آنجایی که طرح این موضوع برای وزارت کشور تا کنون با هیچ عکس‌العملی مواجه نبوده است، گروه‌های حامی آزادی مدنی نیز گفتند این موضوع را طرح خواهند کرد.

این دوربین‌های جاسوسی قادر هستند علاوه بر عکس‌برداری از پلاک جلو و عقب خودرو‌های، از صورت سرنشینان نیز عکس‌برداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس