کد خبر 515431
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

گزارش‌ها از ولایت ننگرهار در شرق افغانستان حاکی از آن است که افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در این ولایت ۳۰۰ نفر از جمله افراد غیرنظامی را اسیر کرده و هم اکنون در زندانهای خود نگهداری می‌کنند.

به گزارش مشرق، مقامات محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کردند: گروه تروریستی داعش در شهرستان «اچین» ولایت ننگرهار 300 نفر را به اسارت گرفته‌اند.

آنها اظهار داشتند: اکثر افرادی که توسط گروه تروریستی داعش در شهرستان اچین و دیگر مناطق ننگرهار اسیر شده‌اند غیرنظامی هستند.

در ادامه افزودند: هم اکنون 300 نفری که در شهرستان اچین توسط داعش اسیر شده‌اند در زندان‌های این گروه تروریستی نگهداری می‌شوند.

مقامات محلی ولایت ننگرهار تصریح کردند: ارتش افغانستان با انجام عملیاتهایی در برخی مناطق ولایت ننگرهار و خصوصا شهرستان اچین پس از مدتی کنترل آنها را در دست گرفتند.

آنها تأکید کردند: به دلیل ضعف و یا عدم مدیریت صحیح نیروهای ارتش افغانستان مجددا افراد گروه تروریستی داعش مناطقی را که توسط نیروهای افغان پس گرفته شده بود، به تصرف خود در آوردند.

مقامات محلی ننگرهار اذعان داشتند: هم اکنون شهرستان اچین تبدیل به پایگاه گروه تروریستی داعش شده است.

زندانی شدن 300 نفر از جمله غیرنظامیان توسط داعش در ولایت ننگرهار و ضعف ارتش افغانستان در برابر این گروه تروریستی در حالی مطرح می‌شود که در روزهای گذشته «ظاهر قدیر» معاون اول پارلمان افغانستان گفت: در ولایت ننگرهار وقتی افراد طالبان و نیروهای گروه تروریستی داعش درگیر می‌شوند، هواپیماهای خارجی مواضع گروه طالبان را هدف قرار می‌دهند ولی به نیروهای داعش کاری ندارند.

وی در صحن علنی پارلمان افغانستان تأکید کرد: اسناد بسیاری دارم که ثابت می‌کند حکومت افغانستان و مشاور امنیت ملی از پروژه داعش در این کشور حمایت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس