کد خبر 515274
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات کاهش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی را در گروی کاهش نرخ ارز عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن برجام، هزینه‌های واردات در این بخش بیشتر از پنج درصد تغییر نمی‌کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا بوترابی با اشاره به اینکه اجرای برجام تاثیر چندانی بر کاهش قاچاق کالاهای بهداشتی و آرایشی ندارد، اظهار کرد: مشکل قاچاق، وارد‌ات مستقیم نیست بلکه به بروکراسی‌های اداری بر می‌گردد.

وی کاهش قیمت کالاهای آرایشی و بهداشتی را در گروی کاهش نرخ ارز عنوان و اظهار کرد: اگر قیمت دلار کاهش یابد، قیمت مواد اولیه و در پی آن قیمت کالاهای وارداتی نیز کاهش می‌یابد یا حداقل افزایش نخواهد داشت اما اگر قیمت دلار افزایش یابد، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت داشت.

رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات با بیان این‌که مشکلی در واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی وجود ندارد، افزود: طی این مدت هزینه‌های واردات مقداری بالا رفته بود که مربوط به هزینه بیمه و حمل‌ونقل بود اما با اجرایی شدن برجام نیز این هزینه‌ها بیشتر از پنج درصد تغییر نمی‌کند.

بوترابی با اشاره به تاثیر قیمت ارز در قیمت مواد اولیه گفت: وقتی مواد اولیه یک کالا 100 دلار است، تفاوت می‌کند اگر بخواهید آن را با دلار 3000 تومان بگیرید یا دلار 4000 تومان، اما 100 دلار تغییری نمی‌کند و وقتی شما می‌خواهید بابتش پول بدهید، قیمت تمام شده و ملاک محاسبه، ارز پرداختی است.

وی با بیان این‌که به دلیل کاهش قیمت نفت، توان کاهش چشمگیر قیمت‌ها وجود ندارد، افزود: از نظر روانی ممکن است یک شوک به بازار وارد شود و قیمت چند روز کاهش یابد اما باز به مرور زمان بالا می‌رود، زیرا جایگزینی به جز نفت برای قیمت دلار نداریم و معمولا هم قیمت نفت خیلی پایین است.

رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات با بیان این‌که نمی‌توان انتظار کاهش قیمت در لوازم آرایشی و بهداشتی را داشت، اظهار کرد: کالاهایی هستند که کمپانی‌ها به دلیل تحریم، اصلا وارد نمی‌کنند، اما شاید با لغو تحریم واردات صورت بگیرد و در زمینه برندهای شرکت‌های وارد‌کننده، سرمایه‌گذاری شود.

بوترابی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: باید برای کمپانی‌های خارجی بستری امن فراهم شود، آن‌گاه آنها می‌توانند حتی در همین جا به تولید بپردازند و در آن صورت است که می‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    همون مونده که ارزونی دلار باعث ارزونی لوازم آرایش بشه... یادتون باشه که ارزونی دلار و پول نفت همش صرف نون و آب مردم نمیشه بلکه موبایل و تبلت و لوازم آرایش هم کنارشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس