کد خبر 515021
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

سخنگوی پیشین جنبش «اخوان‌المسلمین» با تأکید بر نقش مهم کنفرانس وحدت اسلامی در مبارزه با افراط‌گرایی و محکومیت اقدام صهیونیست‌ها به خاطر بازداشت رهبر شیعیان نیجریه و کشتن فرزندان وی، کنفرانس معارضان سوری را که در «ریاض»‌برگزار شد ناموفق توصیف کرد.

به گزارش مشرق، بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی صبح یکشنبه ششم دی‌ماه در سالن اجلاس سران، با حضور علمای جهان اسلام آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس شمار زیادی از علمای و مسئولان عالیرتبه جهان اسلام و مسلمانان کشورهای غربی و آفریقایی حضور داشتند و همه یک صدا ندای وحدت اسلامی را سر دادند.

دکتر «کمال الهلباوی» سخنگوی پیشین جنبش «اخوان المسلمین» در مصر این کنفرانس را مهم و بزرگ توصیف و تصریح کرد که کنفرانس مذکور طی چند سال گذشته اندیشمندان مسلمان را از سراسر دنیا گرد هم می‌آورد.

وی درباره این کنفرانس که در تهران در حال برگزاری است گفت:‌ «این کنفرانس اقلیت‌های اسلامی را نیز جذب می‌کند و موضوع‌های مهم متعلق به امت اسلامی از جمله مقابله با افراطی‌گری و تروریسم، مقابله با تجزیه، رویارویی با سلطه‌طلبی و هژمونی غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن بررسی می‌شود».

هلباوی درباره بحران سوریه و راه‌ حل آن و همچنین برگزاری کنفرانس معارضان سوری در ریاض توسط عربستان سعودی تأکید کرد: «گمان نمی‌کنم که کنفرانس ریاض موفقیت‌آمیز بوده باشد و باید همه مسائل را به خودِ ملت سوریه واگذار کرد تا بتواند مسائل خود را حل کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد: « نباید در امور سایر کشورها نیز دخالت کرد. سوریه می‌تواند مشکلات خود را حل کند. ظلم نیز هر منبع و خواستگاهی که داشته باشد روزی به پایان خواهد رسید».

سخنگوی پیشین جنبش «اخوان المسلمین» در واکنش به بازداشت «شیخ زکزاکی» رهبر عالیقدر شیعیان نیجریه اظهار داشت: «در هر جایی باید از مظلوم حمایت و به آنان کمک کرد و به همه جهانیان مأموریت اندیشمندان مذهبی را متذکر شد».

وی در پایان درباره اینکه چه کسی مسئول بازداشت زکزاکی و کشتن چند فرزند اوست، خاطر نشان کرد: «گمان می‌کنم نادانی [تنها طرفی باشد که مسبب این حادثه است]. غرب با توطئه‌های خود و اسرائیل» سبب شد که شیخ زکزاکی دستگیر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس