کد خبر 51480
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: بني صدر با ميدان دادن به نيروهاي منحرف، عدم درايت و امانتداري لازم در عرصه جنگ و اين كه به جاي دلسوزي و تلاش براي آزادسازي كشور به دنبال طرح شخصيت خود بود، باعث خشنودي دشمن و خون شدن دل امام(ره) و مردم شد به همين علت وي خائن در امانت مردم است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از روابط عمومي سپاه، سردار سيدمحمد حجازي معاون آماد، پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به صدور فرمان حضرت امام(ره) مبني بر عزل بني‌صدر از فرمانده كل قوا، قرارگرفتن بني صدر در صفوف انقلابيون و تظاهر به حركت انقلابي وي را، حركتي هدفدار و با برنامه‌ريزي خواند و گفت: اين حركت از زمان حضورحضرت امام(ره) در پاريس آغاز شد و بني صدر با كار تبليغاتي وسيعي كه انجام داد خود را به عنوان متفكر اقتصادي و كسي كه توان اداره كشور را دارد جا زد و با تظاهر به همراهي با امام(ره) توانست آرايي را كسب كند كه پس از روي كار آمدن مواضع متفاوتي را اتخاذ كرد.

وي با اشاره به موضوع اشغال لانه جاسوسي به عنوان نمونه بارزي از موضع‌گيري‌هاي متفاوت بني‌صدر، اظهار داشت: بني صدر قبل از انتخابات با حمايت و تاييد اشغال لانه جاسوسي، اقدام دانشجويان را عمل اعتراضي تمام ملت مي‌دانست، اما پس از پيروزي در انتخابات حركت دانشجويان را خودكامگي و تشكيل دولت در دولت دانست و تاكيد كرد جلوي اين گونه رفتارها بايد گرفته شود.

حجازي با برشمردن عواملي كه در نهايت موجب عزل بني صدر از فرماندهي كل قوا از سوي حضرت امام (ره)شد، تصريح كرد: قانون‌گريزي و عدم پايبندي وي به قانون، پيوند خوردن با جريان‌هاي نفاق و ليبرالهاي وابسته، انحراف از خط امام و در نهايت ضديت با ايشان، دامن زدن به تنش‌هاي اجتماعي و بي تدبيري در جنگ از مهمترين عوامل تاثيرگذار در عزل بني صدر بود.

وي با اشاره به جملات حضرت امام(ره) در مراسم تنفيذ حكم بني صدر كه "از ايشان مي خواهم در احوال روحي شان قبل و بعد از رياست جمهوري تغييري صورت نگيرد " گفت: امام خميني (ره) در واقع خطراتي را در كمين بني صدر مي‌ديدند، هم به لحاظ ويژگي‌هاي شخصي بني صدر كه ديگران را متهم به خودخواهي و خودكامگي مي‌كرد در حاليكه خودخواه و اسير نفس بود و هم به لحاظ حاميان و اطرافيان خطرناكي كه او را احاطه كرده بودند.

معاون آماد ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه تصريح كرد: حضرت امام(ره) به صراحت تنفيذ حكم فرماندهي كل قوا به بني صدر را محدود به عدم تخلف از احكام اسلام و قانون اساسي دانستند و اين جملات و اشاره‌هاي روشن حضرت امام(ره) ناشي از عمق نفوذ نگاه ايشان در مورد بني صدر بود.

وي همچنين با بيان اين كه دفتر هماهنگي رئيس‌جمهور و جريان‌هاي انحرافي چون ليبرال‌ها و منافقين در انحراف بني صدر نقش مهم و اساسي را داشتند، اظهار داشت: بني صدر به دليل نداشتن پشتوانه انقلابي لازم در ميان انقلابيون پايگاهي نداشت و با زمينه‌هاي فكري و انحراف اعتقادي كه در او بود به سمت ليبرال‌ها و منافقين تمايل پيدا كرد و آنها در دفتر هماهنگي رئيس جمهور به عنوان هسته مركزي هدايت كشور حضور پيدا كردند و يك جريان انحرافي را در آنجا شكل دادند.

حجازي در ادامه با اشاره به ناكامي‌هاي بني صدر در حوزه نظامي و فرماندهي جنگ خاطرنشان كرد: بني صدر براي سرپوش گذاشتن بر ناتواني و بي تدبيري خود در اداره جنگ و با بكار بردن عبارت‌هاي موهومي چون "ما زمين مي دهيم تا زمان بگيريم " سعي در عادي جلوه دادن پيشرفت دشمن در خاك كشورمان را داشت و اين مساله موجب اشغال بخش‌هايي از خاك كشور توسط ارتش بعث عراق شد.

وي افزود: عدم توفيق بني صدر در عمليات‌هايي كه توسط وي فرماندهي مي‌شد موجب ايجاد توهمي در دشمن شد كه آنها احساس كردند به اوضاع كاملا مسلط هستند و سرمست از پيروزي‌هاي به دست آمده قصد ادامه پيشروي‌ها و تثبيت نيروها در اراضي اشغالي را داشتند.

معاون آماد ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اين مطلب كه مخالفت بني صدر با نهادهاي انقلابي از جمله سپاه پاسداران ريشه در افكار انحرافي وي داشت، گفت: بني صدر با تفكرات غرب‌گرايانه و ليبرالي خود هرگونه ساختار و سازماني كه ساخته‌هاي جريان ليبرالي را مخدوش كند را مغاير اميال و اهداف خود مي‌دانست و براي اينكه اين نهادهاي مردمي پا نگيرند به شدت با آنها مخالفت مي‌كرد.

وي ادامه داد: رفتارهاي بني صدر براي تضعيف نيروهاي داوطلب جبهه از جمله عدم واگذاري سلاح و امكانات ساده و انفرادي به آنها، رزمندگاني كه با نيت دفاع از خاك كشورشان و با اخلاص به ميدان آمده بودند را آزرده خاطر مي كرد.

حجازي با بيان اينكه منصب رياست جمهوري امانتي است كه مردم به رئيس جمهور مي‌دهند، تصريح كرد: بني صدر با ميدان دادن به نيروهاي منحرف، عدم درايت و امانتداري لازم در عرصه جنگ و اين كه به جاي دلسوزي و تلاش براي آزادسازي كشور به دنبال طرح شخصيت خود بود، باعث خشنودي دشمن و خون شدن دل امام(ره) و مردم شد به همين علت وي خائن در امانت مردم است.

معاون پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان ماجراي بني صدر را تجربه بزرگي براي ملت دانست و گفت: هرچند اين تجربه خساراتي را براي كشور به بار آورد ولي تجربه ارزشمندي را در اختيار ملت قرار داد كه ما همواره مراقب باشيم كه بار ديگر به چنين خسارت‌هايي تن ندهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس