کد خبر 514315
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت کار به دنبال تغییر تعریف «اشتغال» است، گفت: برای حل رکود انباشته شده با کسری 56 درصد نیازمند ائتلاف ملی هستیم.

به گزارش مشرق، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان ر پاسخ به سؤال موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد اظهار داشت: برای هر یک درصد رشد نیازمند 100 هزار میلیارد تومان پول هستیم.

وی افزود: برای حل مشکلات اقتصادی کشور ناگزیریم به سمت سیاست‌های جدید پیش رویم، قطعاً باید در بودجه 95 و برنامه ششم توسعه رویکردهایمان به سمت سیاست‌های جدید سوق یابد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت کار مصمم است شعار «هر ایرانی یک مهارت» را دنبال و اجرایی کند، در زمینه اشتغال می‌خواهیم تعریفمان از شغل و نوع شغل را تغییر دهیم.

ربیعی یادآور شد: معتقدیم شعار «اشتغال بزرگ بنگاه کوچک» رویکردی است که دولت و مجلس شورای اسلامی باید آن را دنبال کنند.

وی گفت: در شرایط فعلی کشور از سیاست دولت در کنترل تورم دفاع می‌کنم، حتی اگر دولت سراغ رشد تولید هم می‌رفت، تورم بالای کشور، تولید را می‌خورد، کنترل تورم، موجب کنترل اقتصاد کشور شده است، برای حل رکود انباشته و انبار شده با کسری 56 درصد نیازمند ائتلاف ملی هستیم.

وزیر کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: استراتژی ایجاد اشتغال باید تغییر کند، باید برای اجاد اشتغال به سمت روستاها و مناطق محروم کشور برویم، هم‌اکنون استراتژی ما «هر روستا چند امتیاز و هر روستا یک مهارت» است.

به گفته وی، برای اولین بار در دهه گذشته اقداماتی را برای حمایت غذایی و مبارزه با فقر و بی‌سوادی و درمان انجام دادیم، متأسفانه روند فقر طی 10 سال گذشته در کشور قابل توجه بوده است، تعدادی از مردم به خصوص در مناطق مرزی وضعیت مناسبی ندارند نیازمند ائتلاف ملی و جهت‌گیری مناسب برای مبارزه با فقر هستیم، طی 2 سالی که گذشت، مزد کارگران را وزارت کار تعیین کرد، 2 سال پیاپی در تأمین اجتماعی مزد کارگران 25 درصد افزایش یافت و سال سوم 15 درصد افزوده شد، متأسفانه پیش از این 3 سال تورم 75 درصد بر مزد کارگران پیشی گرفته بود به خصوص در بخش کارگری تلاش کردیم مزد آنان بر تورم پیشی داده شود و این موضوع برای اولین بار بود که در کشور ما اتفاق افتاد.

ربیعی با بیان اینکه نیازمند دنبال کردن نظام چند لایه هستیم، تصریح کرد: ارائه دفترچه بیمه برای افرادی که فاقد بیمه بودند، برنامه منسجمی برای مبارزه با فقر بود که در این دولت اتفاق افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس