نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از بی‌توجهی مسئولین دولتی به رفع مشکل آلودگی هوا گفت: برخی می‌گویند اسم سازمان محیط را سازمان باد و باران بگذارند چون دولت منتظر است باد و باران بیاید تا آلودگی هوا از بین رود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری خطاب به حجت الاسلام ابوترابی فرد ریاست جلسه علنی امروز گفت: چند روز پیش درباره تحقیق و تفحص از بورس از جنابعالی سوال کردم و شما گفتید حرف شما درست است  اما چون روزهای پایانی مجلس نهم است تحقیق و تفحصی در دستور قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از محیط زیست یک سال گذشته به هیئت رئیسه داده شده است اما هنوز در دستور قرار نگرفته با اینکه یک سال گذشته که سال پایانی مجلس نبود.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از اعضای شورای شهر مصاحبه‌ای کرده و گفته براساس آمارها این روزها میزان مرگ و میر به 30 نفر افزایش یافته که دلیل آن هم آلودگی هوا است. اما در این هوای آلوده هنوز مدارس تعطیل نشده‌اند.

رسایی گفت: صبح که فرزندم را به مدرسه گفتند مسئولین مدرسه به بنده گفتند که فکری بکنید. نمی‌دانم چرا هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. البته برخی از مسئولین در دفتر خود دستگاه تصفیه هوا دارند اما مردم که این دستگاه را ندارند.

وی با اشاره به سخنان برخی از مسئولین دولتی که آلودگی هوا را به گردن دولت گذشته می‌اندازند، گفت: شما می‌گویید آلودگی هوا تقصیر دیگران است. اشکالی ندارد آلودگی هوا تقصیر ما است اما شما باید تصمیم گیری کنید. ما که در مجلس نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. همچنین این روزها برخی از این شرایط جک می‌سازند و می‌گویند سازمان محیط زیست را سازمان باد و باران بگذارید چون دولت منتظر است باد و باران بیاید و آلودگی از بین برود.

نایب رئیس اصل 90 مجلس برهمین اساس تصریح کرد: این از وضع آلودگی هوا و این هم از وضع واردات بنزین. در طول دو سال گذشته هم که می‌گفتند آلودگی تقصیر شما است اشکالی ندارد همه چیز را گردن ما بیاندازید. اصلا آلودگی تقصیر ما است اما شما تصمیمی بگیرید و با آن مقابله کند.

رسایی با اشاره به تعطیلی هفته گذشته مدارس گفت: هفته پیش در روزهای دو شنبه و سه شنبه تعطیل شدن اما در روز چهارشنبه که اوج آلودگی بود مدارس تعطیل نشدند آن هم مدارس شهر ری که به گفته مسئولین جزو آلوده ترین نقاط شهر است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت درپاسخ به این تذکر گفت: بنده موضوع تحقیق و تفحص از محیط زیست را بررسی می‌کنم تا ببینم چه زمانی به هیئت رئیسه داده شده و چرا تاکنون در دستور قرارنگرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    خوبه کار رو بده دست محمود جونش که با هواپیما تهرانو آب پاشی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس