با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا یادواره شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به منظور بزرگداشت مقام شامخ شهدا یادواره شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم، ایثارگران، رزمندگان اسلام، جوانان و نوجوان خوزستانی در اهواز برگزار شد.

یادواره شهید ظهیری همزمان با هفته وحدت با حضور خانواده‌های معظم شهدا در خیابان آزادگان کوی رمضان اهواز برگزار شد و مردم خوزستان و اهالی شهیدپرور اهواز به این شهید مدافع حرم ادای احترام کردند.

در این یادواره مردم خوزستان به همراه خانواده معظم شهدا، دوستان و همرزمان شهید ظهیری یاد این شهید مدافع حرم را گرامی داشتند و خانواده‌اش را مورد تفقد قرار دادند.

در این آئین معنوی که با استقبال جوانان و نوجوانان اهوازی برگزار شد، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، معاون حوزه‌های علمیه کشور در سخنانی یاد  و خاطره شهدا  را گرامی داشت و به روح  پاک شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان درود فرستاد و حسن صفری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خوزستان به مداحی پرداخت.
 
در حاشیه این مراسم یاسین ظهیری، کوچکترین برادر شهید محمد ظهیری به بیان برخی از ویژگی‌های برادر شهیدش پرداخت و اظهار کرد: یکی از صفات مهم محمد دلسوز بودنش است زیرا برای همه از جمله دوستان و هم محله‌ای ها دلسوزی می‌کرد و در حد توان آنها را یاری می‌داد.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های شهید ظهیری کمک به مردم است و این موضوع را چندین بار با چشم خود مشاهده کردیم.

کوچکترین برادر شهید محمد ظهیری شوخ طبعی را یکی دیگر از صفات محمد برادر شهیدش عنوان کرد و گفت: همیشه لبخند به لب داشت و با اطرافیان شوخی می‌کرد به همین خاطر هم دل‌ها را تسخیر کرد.

شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان در دهمین روز از بهمن ماه سال 1368 به عنوان سومین فرزند خانواده ظهیری در منطقه منبع آب شهر اهواز به دنیا آمد.

این دلیرمرد خوزستانی در مهرماه امسال برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س)  و حضرت رقیه (س) به سوریه رفت و در روز جمعه اول آبان ماه سال 1394 مصادف با نهم ماه محرم و روز تاسوعای حسینی سال 1437 هجری قمری در درگیری با نیروهای تکفیری به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید مدافع حرم پس از انتقال به اهواز، در ظهر روز جمعه هشتم آبان ماه سال 1394 بعد از نمازجمعه اهواز از مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر تشییع شد و پس از آن در کنار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس آرمیده در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیاری اهوازی و پایین مزار شهید محمدعلی چم‌حیدری آرام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    عزیزم روحت شاد که روحمون رو شاد میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس