مسوول ستاد انتخابات سیما در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان، اعلام کرد که در انتخابات امسال، به نامزدهای نهایی مجلس خبرگان اجازه داده می‌شود که 25 دقیقه در تلویزیون صحبت کنند.

به گزارش مشرق، امیرعلی ملکی مجموع برنامه‌های انتخاباتی پیش‌بینی شده برای این ایام را حدود 502 ساعت اعلام کرد که از این تعداد 398 ساعت خود شبکه‌ها برنامه تولید کرده‌اند و 103 ساعت برنامه انتخاباتی نیز در ستاد انتخابات سیما تولید شده است.

او بر پرهیز از موازی‌کاری در تولید محتوای برنامه‌های انتخاباتی در شبکه‌ها تاکید کرد و در عین حال از تهیه سند راهبردی برنامه‌های انتخاباتی برای تلویزیون خبر داد.

دکتر ملکی گفت: در ایام انتخابات یکسری برنامه‌های خاص این ایام تولید می‌شوند و در کنار آن برنامه‌های روتین تلویزیون نیز با این محتوا به روی آنتن می‌روند.

مسوول ستاد انتخابات سیما از همکاری با کارشناسان از تمام طیف‌ها و جناح‌ها در ایام انتخابات خبر داد و گفت: پس از نهایی شدن فهرست کارشناسان، نام آنها را در اختیار شبکه‌ها قرار می‌دهیم.

ملکی اعلام کرد: از میان 30115 دقیقه برنامه انتخاباتی 74/1 برنامه‌ها در خود شبکه‌ها تولید می‌شود و 25/9 برنامه‌ها را ستاد انتخابات سیما تولید می‌کنند.

او تاکید کرد: اتفاق خوبی که در برنامه‌های انتخاباتی امسال افتاد این بود که بر اساس ماموریت شبکه‌ها، محتوای برنامه‌ها را تقسیم‌بندی کرده‌ایم و مجریان و گزارشگرانی را هم برای برنامه‌های انتخاباتی آموزش می‌دهیم؛ چرا که پیش از این به ما ایراد می‌گرفتند که برخی مجریان و گزارشگران این برنامه‌ها، با قواعد رأی‌گیری مردم آشنا نیستند.

او گفت: در این دوره از انتخابات، تلاش بر افزایش بصیرت و آگاهی‌بخشی مردم برای انتخاب اصلح و افزایش اطلاع‌رسانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مسوول ستاد انتخابات سیما تاکید کرد: سازمان صداوسیما تلاش را بر این می‌گذارد که بی‌طرفی کامل را در نظر بگیرد و فقط اطلاع‌رسانی کند و از تمام دیدگاه‌ها دعوت کند تا انتخابات خوب و پرشوری برگزار شود.

او درباره تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد: در این انتخابات به معنای مناظره، ساختاری در تلویزیون نخواهیم داشت اما گفت‌وگوها را به سمت تضارب آراء می‌بریم و از تمام گروه‌ها و جناح‌ها در برنامه‌های انتخاباتی حاضر خواهند شد.

ملکی درباره‌ی ویژه برنامه‌های انتخاباتی مجلس خبرگان نیز اعلام کرد: در این دوره از انتخابات هر کاندیدای مجلس خبرگان می‌تواند 25 دقیقه در تلویزیون صحبت و مباحث انتخاباتی را مطرح کند. باید دید در نهایت چند نفر کاندیدا و صلاحیتشان تایید می‌شود تا درباره‌ی ویژه برنامه انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان تصمیم‌گیری نهایی شود.

او زمان پخش این ویژه برنامه را 23 بهمن ماه به بعد دانست و اعلام کرد که این برنامه‌ها از شبکه‌ تهران پخش خواهند شد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس