کد خبر 51336
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰

رئيس فدراسيون فوتبال سورينام با اعتراف به دريافت 40 هزار دلار پول به صورت اسکناس صددلاري در نشست فيفا همگان را متعجب کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از ايسنا، لوئيس جيسکوس رئيس فدراسيون فوتبال سورينام که به عنوان يکي از شاهدان در نشست ويژه براي بررسي فساد و رشوه خواري دعوت شده بود، در اين جلسه عنوان کرد که مبلغ 40 هزار دلار که همگي به صورت اسکناس صددلاري بوده به او پرداخت شده است.
وي البته عنوان کرد: به من گفته شده بود که اين هديه‌اي از سوي اتحاديه کشورهاي حوزه کونکاکاف است تا در کشورم براي توسعه فوتبال هزينه کنم!
جيسکوس درباره‌ي جزئيات دريافت رشوه هم عنوان کرد: در نشستي که برگزار شد به اتاق طبقه بالا دعوت شديم و زماني که من به آنجا رفتم پاکت قهوه اي به من داده شد که روي آن نوشته شده بود سورينام. کاملا غافلگير شدم و پرسيدم که اين پول از طرف چه کسي به من و کشورم اهدا مي شود که سيلوستر به من گفت اين هديه‌اي از سوي اتحاديه کشورهاي کونکاکاف براي کمک به گسترش و رشد فوتبال در کشورهاست.
وي ادامه داد: من که قانع نشده بودم، بار ديگر سوال کردم که اين جايزه براي چيست و در پاسخ به من گفته شد که اين هديه به کشورها داده مي شود تا بتوانند فوتبال را در کشورشان گسترش دهند و باعث پيشرفت شان شود. من هم وقتي اين حرفها را شنيدم آن هديه را پذيرفتم. شماره موبايل آن شخص را هم روي پاکت هديه يادداشت کردم تا در صورتي که در فرودگاه به مشکلي برخوردم بتوانم با او تماس بگيرم و مشکلي پيش نيايد.
جيسکوس درباره روزهاي بعد مي گويد: پس از آن به سورينام بازگشتم و در نشست بعدي شرکت نکردم. بعدها شنيدم که وارنر [نايب رئيس پيشين فيفا] گفته که هدايا از طرف بن همام بوده است.
رئيس فدراسيون فوتبال سورينام مدعي شد که در زماني که هديه را دريافت مي کرده به هيچ وجه اطلاعي نداشته که اين مبلغ از سوي بن همام ويا حتي يک شخص قطري به وي اهدا مي‌شود. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس