طی حدود چهار سال محاصره، انواع مختلفی از گلوله‌ها از خمپاره تا راکت به شهرکهای شیعه‌نشین و محاصره شده «نبل و الزهراء» در شمال غرب سوریه اصابت کرده است.

به گزارش مشرق، حدود چهار سال از محاصره شهرک‌های نبل و الزهرا در استان حلب در شمال غرب سوریه می‌گذرد و هر روز اوضاع این مناطق بحرانی‌تر می‌شود‌.

تروریست‌ها در چهار سال گذشته با حملات‌ شدیدی درصدد اشغال این شهرک‌ها برآمدند اما در تمام عملیات‌ها با مقاومت نیروهای مردمی، شکست‌های سختی متحمل شدند اما این موضوع باعث نشده آنان از جنایت‌های روزانه خود علیه هزاران شهروند بی‌گناه چشم‌پوشی کنند.

یک منبع میدانی در شهرک‌های نبل و الزهرا شلیک بیش از 15 هزار خمپاره و موشک از آغاز محاصره به این شهرک‌ها را نمونه‌ای از اقدامات وحشیانه تروریست‌ها دانست.

در ذیل، گزارشی از تعداد و نوع خمپاره‌ها، موشک‌ها و گلوله‌های تانک شلیک شده به شهرک‌های محاصره‌شده «نبل و الزهراء» را می‌خوانید که منابع میدانی در اختیار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس قرار داده‌اند.

تعداد خمپاره‌های سقوط کرده بر سر اهالی دو شهرک از آغاز بحران سوریه تاکنون 15329 قبضه بوده است.

1.خمپاره انداز 81 میلی متری: 1934

2.خمپاره انداز 60 میلی متری: 2491

3.خمپاره انداز 120 میلی متری: 6417

4.موشک 107 میلی متری: 631

5.موشک گراد: 383

6.موشک ضد زره تاو آمریکائی: 2

7.موشک مالوتکا: 2

8.موشک فیل: 5

9.کپسول گاز (دست‌ساز): 3215

10.گلوله های تانک: 192

11.توپ 122 میلی متری: 42

12.توپ 130 میلی متری: 15

13.توپ فوزلیکا: 12

14.تعداد منازل تخریب شده در دو شهرک در اثر حملات موشکی و خمپاره ای به بیش از 2515 خانه رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    میبینی مشرق شیعه کیه! هنوز هم که هنوزه دو تا شهر کوچک که از هر 4 طرف به مدت چندین سال محاصره بود ، سرپاست. یا علی گفتیم و ناموس رو فهمیدیم مشرق. برادران سنی هم موافقن هرچی باشه خلیفه اونا امام اول ماست. همه با هم علیه غرب و داعش و حاکمان دست نشانده عرب منطقه یا علی (ع).
  • اصغر دیزل ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    محمد خونسرد باش درست می شه امسال نشه سال دیگه........
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    اضغر دیزل تو بهتر است به فکر ...... خود باشید مظلومان فوعه ، کفریا ، نبل و الزهرا در غوغای دروغین مدعیان به اصطلاح حقوق بشر و لیبرال دمکراسی وحشی غرب در محاصره تکفیری های کافر و مزدور ان صهیونیزیم بین الملل درحال مرگ تدریجی هستند اگر یک نفر از صهیونیست ها به درک واصل می شد صدای فغان و ناله سازمان های کذایی حقوق بشر گوش همه را کر می کرد اما به علت این که این ها شیعه هستند همه لال و کر شده اند انشاء الله پیروزی نزدیک است وبینی تکفیر ی ها و مرتجعین (آل یهود و...) مزدور آمریکا به خاک مالیده خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس