دبیر علمی جشنواره شعر عفاف و حجاب گفت: قرار است استفاده از آثار ارسالی خلاصه در چاپ یک کتاب نشود و از آثار برگزیده استفاده‌های متفاوت تری از قبیل بیلبوردهای شهری شود.

به گزارش مشرق، سید حمیدرضا برقعی دبیر علمی جشنواره شعر عفاف و حجاب(مستور)  درباره برگزاری این جشنواره گفت: این کنگره با این نگاه که شعر زبان موروثی ایرانی‌هاست، و باید از آن برای بیان مفاهیم ارزشمندی مثل عفاف و حجاب به کار گرفته شود،‌ آغاز به کار کرد.

وی افزود: از چند بعد، ورود به این مساله با زبان هنر ارزشمند است. اول اینکه دوستان شاعر که قشر تاثیر گذار جامعه هستند وارد موضوعی می‌شوند که تامل در ان  اثر وضعی بر خود شاعر دارد و دوم اینکه قرار است استفاده از آثار ارسالی خلاصه در چاپ یک کتاب نشود و از آثار برگزیده استفاده های متفاوت تری از قبیل بیلبوردهای شهری شود.

این شاعر گفت: به دلیل همین رویکرد هم به شعرهای کوتاه امتیاز ویژه‌ای خواهیم داد تا توسط سازمان‌ها و نهادهایی مثل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قابل استفاده باشد و در معرض دید قرار بگیرد.

برقعی افزود: حدود یک ماه فرصت برای ارسال آثار در نظر گرفته بودیم که دیروز به پایان رسید و تا کنون بیش از هزار اثر به دبیرخانه رسیده است  و جای خوشحالی بسیار دارد که این اتفاق مبارک این قدر مورد استقبال شاعران قرار گرفته است.

دبیر علمی جشنواره مستور اظهار داشت: آثار از نظر کیفی و کمی چشم گیر بود و با توجه به اینکه این نخستین تجربه  ‌در این زمینه است که پس از ارسال فراخوان به سرانجام می‌رسد، ‌آثار چشمگیری به دستمان رسید و نکته مهم‌تر اینکه از شاعران تاثیرگذار کشورمان هم آثاری به دستمان رسیده است.

وی درباره برنامه‌های اختتامیه هم گفت: قرار است در روز اختتامیه از 12 اثر تجلیل شود و روز برگزاری مراسم ١٧دی ماه خواهد بود که مصادف با (دستور ننگین رضاخان درباره کشف حجاب) است، اختتامیه در موزه هنرهای معاصر با حضور برگزیده‌ها برگزار خواهد شد.

برقعی گفت: پیش از اختتامیه مصادف با هفتم دی و شب ولادت رسول اکرم(ص) یک نشست صمیمانه با حضور حدود 100 نفر از شاعران تاثیرگذار برگزار می‌شود که دراین برنامه هم از نظر دوستان شاعر در این زمینه بهره مند می‌شویم و هم به نوعی گزارشی از فعالیت دبیرخانه کنگره ارائه می‌شود.

برقعی درباره داوران این جشنواره هم اظهار داشت: اسامی داوران بعد از کنگره اعلام می‌شود اما شیوه داوری به این شکل است که 3 برگزیده در بخش شعر کوتاه، ‌3 برگزیده در بخش کوتاه نوشت، ‌3 برگزیده در بخش شعر کودک و نوجوان و 3 برگزیده در بخش ترانه خواهیم داشت که جایزه هر برگزیده، یک سکه تمام بهار آزادی است. البته بسته به حجم آثار در بخش‌های مختلف ممکن است تعداد برگزیده‌ها در یک بخش بیشتر و در بخش دیگری کمتر شود.

شایان ذکر است این کنگره به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد کار گروه ساماندهی مد و لباس و با همکاری مرکز توسعه هنرهای معاصر و بنیاد رودکی و موسسه فرهنگسازان مشعر برگزار می‌شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس