کد خبر 512801
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

گوگل طرح جدیدی را در حوزه هوش مصنوعی در دست اجرا دارد و قصد دارد نرم افزار پیام رسان همراه تازه‌ای عرضه کند که از هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سوالات کاربران و جستجو در اینترنت استفاده می‌کند.

 به گزارش مشرق، هنوز جزییات چندانی در مورد نحوع عملکرد فنی این پیام رسان و زمان عرضه نسخه نهایی آن برای کاربران اینترنت در دسترس نیست، اما در این پیام رسان chatbotهایی برای یافتن پاسخ به پرسش های کاربران در زمینه های گوناگون وجود دارد که می توانند به طور خودکار برای یافتن اطلاعات اینترنت را جستجو کنند و کاربران را از این کار بی نیاز نمایند.
 
این چت بوت‌ها می‌توانند کاربران را به سایت‌های مختلف و مرتبط با پرسش های کاربران نیز هدایت کنند. گوگل به برنامه نویسان ثالث هم امکان داده تا بوت‌های اختصاصی خود را برای اجرا در این نرم افزار پیام رسان طراحی نمایند.
 
منابع خبری می گویند گوگل از یک سال قبل در تلاش برای طراحی این پیام رسان هوشمند بوده و حتی برای تسریع در تلاش های خود برای خرید شرکت نوپای 200 Labs نیز تلاش کرده ، اما موفقیتی کسب نکرده است.شرکت یاد شده انواع چت بوت طراحی می کند که بسیاری از آن در نرم افزار تلگرام مورد استفاده هستند.
 
سخنگوی گوگل از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است. فیس بوک نیز در حال طراحی برنامه هوشمندی به نام M است که به برنامه پیام رسان فیس بوک اضافه خواهد شد و از قابلیت های مشابهی برخوردار است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس