رئیس پژوهشگاه رویان در مورد پیشرفت ساخت بیمارستان رویان که 15 ماه از آغاز ساخت آن می‌گذرد گفت: به علت مشکلات بودجه‌ای، پروژه هنوز پیشرفت خاصی نداشته است.

به گزارش مشرق، حمید گورابی رئیس پژوهشگاه رویان در مورد آخرین وضعیت ساخت بیمارستان رویان گفت: متأسفانه مشکلات بودجه ای اجازه نداده که در این 15 ماه پیشرفت خاصی داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران و خیرین که قرار بود ما را در اجرای این طرح یاری کنند نیز با مشکل بودجه روبه‌رو هستند، بنابراین در این 15 ماه تنها گودبرداری انجام شده و اقدامات لازم برای ریزش نکردن زمین اطراف انجام گرفته است.

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: اکنون در حال ساخت کارگاه ساختمانی در کنار محل گودبرداری هستیم و امیدواری با رفع مشکلات موجود بیمارستان هر چه زودتر ساخته شود.

وی در مورد نحوه تأمین تجهیزات این بیمارستان گفت: در این بخش نیز قصد داریم از کمک خیرین برای تهیه بهترین تجهیزات بهره بگیریم.

گورابی با بیان اینکه بیمارستان‌های ما باید طبق آخرین استانداردها ساخته شود گفت: استانداردهای مد نظر وزارت بهداشت نیز دائم به روز می‌شود.

وی تأکید کرد: عمر مفید یک بیمارستان قطعا باید بیش از ساختمان‌های معمولی باشد و در ساخت آن تأسیساتی به کار رود که سال‌ها و در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله مقاومت و کارایی خود را از دست ندهد.

رئیس پژوهشگاه رویان ادامه داد: امیدواریم با تغییر شرایط برای تهیه تجهیزات نیز بتوانیم با شرکت‌ها اصلی و نمایندگان مستقیم آنها معامله کنیم چرا که هم از اصل بودن جنس مطمئن می‌شویم و هم برای نگهداری و تعمیر مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: بطور مثال در گذشته زمانی که برای تعمیر تجهیزات با نمایندگی اصلی تماس گرفتیم، خیلی سریعتر نماینده‌ آنها برای تعمیر مراجعه کرد تا اینکه ما از طریق واسطه در خواست دادیم.

گورابی در پایان اظهار امیدواری کرد تا حل مشکلات کشور به سرعت به روند پیشرفت خود ادامه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    1 0
    شما چرا مثل همکارتون نمی رید ترکیه!؟ اونجا مرکز تحقیقاتی سلولهای بنیادیش در خاورمیانه بزرگترین شده برعکس ایران حسابی هم پول هست...
  • نصیر ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    متاسفانه در ایران همه چیز شعاری هست! پیشرفت در سلول های بنیادی فضا و..خوب هست فقط برای سخنرانی پشت تریبون وقت عمل که می رسه که باید برای تجاری سازی اینها بودجه ای حداقل یک دهم کشورهای همسایه بدن همه غیب میشن... این سیاست زدگی همانطوری که اقتصاد ایران رو به ورشکستگی کشاند پیشرفت علمی ایران رو هم عملا در فاز آزمایشگاهی رها کرده.... آقایون شما که وضع کشور و جامعه رو 25 میلیون بیکار رو می بنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس