عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قانون محدودیت سفر به ایران نقض صریح برجام است، گفت: باید هر چه سریعتر جلوی این قانون را با انجام اقدامات لازم گرفت.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ قانون محدودیت سفر به ایران از سوی رئیس‌جمهور ‌آمریکا اظهار داشت: این مصوبه‌ای که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده و از سوی رئیس‌جمهور آمریکا تایید شده است در اصل نقض برجام است.

وی افزود: همه از جمله مسئولان دولتی و دیپلماسی کشور باید نسبت به این قانون عکس‌العملی محکمی نشان داده و همچنین ما حتما باید جلوی کار را بگیریم و نگذاریم اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

عضو کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ما باید هرچه سریع‌تر جلوی قانون مذکور را بگیریم تا هم این موضوع و هم موارد دیگر تکرار نشود که اینها خیال کنند از یک طرف می‌توانند توافق را به نتیجه برسانند و از طرف دیگر می‌توانند پشت سر هم چنین مواردی را بر علیه ما تصویب کنند.

کوثری در ادامه ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی از سوی کنگره آمریکا عنوان کرد: این روش به هیچ وجه از طرف آمریکا و مسئولان سیاسی آن- که حقیقتا نمی‌شود به آنها اطمینان کرد- نباید دائما تکرار شود. لذا لازم است نسبت به این عمل اقدام و واکنش صریح و شدیدی صورت گیرد.

کوثری با بیان اینکه ما از همان ابتدا نیز گفتیم که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد، گفت: ما اکنون هم تکرار می‌کنیم که به آمریکا به هیچ عنوان نمی‌توان اعتماد کرد. مسئولان ما باید با حساسیت بسیار بیشتری نسبت به این مسائل عکس‌العمل نشان دهند آن هم عکس‌العمل شدید، تا اینکه طرف مقابل بداند ما گرچه مذاکره را برای توافق قبول داشتیم اما نه اینکه خباثت مسئولان سیاسی آمریکا را پس از این توافق بخواهیم تحمل کنیم.

وی قانون محدودیت سفر به ایران را نقض صریح برجام دانست و تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم قطعا در این بین واکنش و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

کوثری همچنین خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون بررسی برجام بود قطعا خیلی‌ سریع‌تر جلوی این قانون گرفته می‌شد ولی کمیسیون امنیت هم که امروز صبح جلسه‌ای با هیات‌رئیسه داشت در نهایت مقرر شد نامه‌ای در این خصوص به شورای عالی امنیت ملی نوشته شود که دستور دهند جلوی این کار گرفته شده و از سوی دیگر عکس‌العمل شدیدی به این مسئله نشان دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس