استاد برجسته حوزه تصریح کرد: برخی فکر می کنند که پایبندی به ولایت این است که به مقدسات دیگران اهانت کنند که تفکری اشتباه است.

 به گزارش مشرق، آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن تبریک آغاز امامت حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر موضوع وحدت مسلمین تأکید کردند و گفت: باید به همه سفارش کنیم که در این ایام عملی انجام نشود که به وحدت مسلمین زیان وارد کند.

وی اظهار داشت: امروز در همه جا چشم و گوش و وسیله نشر اخبار وجود دارد و نباید با این حرکات موجب اختلاف میان امت اسلامی شویم.

این مرجع تقلید ابراز داشت: برخی فکر می کنند که پایبندی به ولایت این است که به مقدسات دیگران اهانت کنند که تفکری اشتباه است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حرکات برخی از شبکه های ماهواره ای دشمنان که به دنبال ایجاد اختلاف میان دو مذهب بزرگ اسلامی هستند، خاطرنشان ساخت: یکی دو تا از شبکه های تلویزیونی از سوی انگلیسی ها تحریک می شوند، مرتب به اهل سنت فحاشی می کنند تا تا افراد گمان کنند که اینها صدای شیعه است.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: اخیرا شیخ الازهر که افکار و تمایلات وحدتی و تقریبی دارد، سخنرانی تندی بر ضد شیعیان انجام داد که سرچشمه آن را برخی کانال های تلویزیونی دانست که به مقدسات دیگران بد می گویند.

وی تصریح کرد: البته بنده جواب مستدل و محکمی به رئیس الازهر خواهم نوشت و تاکید خواهم کرد که اینها تحریک دشمنان است؛ شما مذهب را از مراجع بگیرید؛ نه از کانال های مشکوک، وابسته و مزدور.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: با عدم رعایت وحدت در میان مسلمین، دعوای میان شیعه و اهل سنت پدید می آید که در این جنگ، از طرفین خونریزی شده و ویرانی بلاد رخ می دهد.

این استاد درس خارج فقه  حوزه تصریح کرد: آیا عقل و شرع اجازه می دهد که با دست خود جنگ و خونریزی به پا کرده و خون هایی به ناحق ریخته شود؟ پس باید به همه سفارش کنید که همراه با شادی به وحدت مسلمین ضربه وارد نشود.

وی با تأکید بر اینکه باید از تمام برنامه هایی که موجب نفاق، تفرقه، جنگ و خونریزی میان مسلمین می شود، پرهیز کرد، بیان داشت: کسی که حداقل عقل را داشته باشد، این سخنان را می پذیرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر پیوند بیشتر با امام زمان (عج)، اظهار داشت: باید در نمازها و دعاها برای تعجیل حضرت دعا کنیم؛ چراکه این وضع دنیا جز با ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اصلاح نخواهد شد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به تجمع امروز طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه فیضیه به مناسبت کشتار شیعیان نیجریه اشاره کرد و گفت: این جنایات به یک معنا بی سابقه بوده است؛ چراکه ارتشی مجهز به تمام سلاح ها به جمعیتی فاقد هرگونه سلاح حمله و قتل عام کرده که گفته می شود این عمل با تحریک سعودی ها و اسرائیلی ها انجام شده است.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان تصریح کرد: باید با شرکت در اینگونه تجمعات، صدای این فاجعه را به گوش مردم دنیا برسانیم و ثابت کنیم که شیعیان کشور نیجریه تنها نیستند.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس