کد خبر 511070
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

ببر سیبری امروز بالاخره پس از ۵ سال از قرنطینه خارج شد و در حالیکه مسئولان باغ وحش ارم در انتظار نامه سازمان حفاظت محیط زیست برای انتقال ببر سیبری به باغ وحش بودند این نامه به دستشان نرسید و بدون حمایت محیط زیست، ببر سیبری برای خروج از قرنطینه بیهوش شد.

 به گزارش مشرق، در حالی‌که هفته گذشته سازمان دامپزشکی نتیجه آزمایش مشمشه ببر سیبری را منفی و حیوان را «پاک» اعلام کرد و از مسئولان محیط زیست خواست در اسرع وقت حیوان را از قرنطینه خارج و به جایگاه مورد نظر محیط زیست منتقل کنند، مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته اعلام کرد هنوز نامه تأیید سلامت ببر سیبری را از سازمان دامپزشکی دریافت نکرده است.

مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگویی اعلام کرده است متقاضیان برای نگهداری از ببر سیبری سر و دست می‌شکنند و ما به محض دریافت نامه سلامت ببر سیبری حیوان را به بهترین جایگاه منتقل خواهیم کرد.

این در حالی است که کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های مشترک سازمان دامپزشکی با تأکید بر اینکه نامه سلامت ببر سیبری به سازمان محیط زیست ارسال شده است گفت: هفته گذشته از جایگاه تعبیه شده در باغ وحش ارم نیز بازدیدی داشتیم و انتقال حیوان به این جایگاه کتبا موافقت کردیم.

وی در خصوص تعلل سازمان محیط زیست در انتقال ببر گفت: از نظر سازمان دامپزشکی این ببر پاک است و محیط زیست می‌تواند آن را به هر جایگاهی که مد نظر دارد منتقل کند.

وی افزود: با توجه به اسارت طولانی مدت حیوان در قرنطینه پیشنهاد می‌کنیم این انتقال هرچه سریعتر صورت پذیرد.

شادی مدرس فعال حیات وحش و نماینده کار گروه آزادی ببر سیبری از قرنطینه گفت: هم اکنون نمایندگان سازمان دامپزشکی و مسئولان باغ وحش در برابر قرنطینه ببر سیبری منتظر دریافت نامه سازمان محیط زیست هستند تا طبق دستور جلسه امضا شده نسبت به خروج ببر از قرنطینه و انتقال آن به جایگاه باغ وحش اقدام کنند اما هنوز نامه دریافت نشده است.

وی افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد مسئولان سازمان محیط زیست ببر سیبری را به مزایده گذاشته اند و توان مقاومت در برابر پیشنهادات برخی افراد متمول که بدون داشتن شرایط مورد نظر متقاضی نگهداری از این ببر هستند را ندارند.

وی در پایان گفت: هم اکنون مسئولان باغ وحش ارم بدون اینکه نامه سازمان محیط زیست دریافت شده باشد تصمیم بر انتقال حیوان به جایگاه گرفته‌اند و ببر سیبری را برای انتقال بیهوش شده است.

قرنطینه 5 ساله ببرسیبری بدون حمایت محیط زیست شکست+عکس

قرنطینه 5 ساله ببرسیبری بدون حمایت محیط زیست شکست+عکس
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    موضوع خنده داری شده یک ببر را یک موجود زنده را پنج سال در قرنطینه و در محلی سیاه جال مانند زندانی کرده واگر دامپزشک گربه سانان داریم که چه بهتر وگرنه دامپزشک از خارج دعوت کنید و هزینه اش را از همین افراد متمول وپولدار میگرفتید این همه سال این مسئله در پیچ وخم بوروکراسی و بی تصمیمی سازمان محیط زیست وباغ وحش ارم گرفتار شده حد اقل همین افراد متمول بهتر از بخش دولتی توانایی احیا نسل ببر مازندران را دارند چیزی که چند سال پیش اینهمه رویش تبلیغات شد ویکی از ببرها مرد ودیگری قرنطینه و وتبدیل به ببر باغ وحش شد قبول اشتباه و استفاده از علم دیگران چیزی از انسان کم نمیکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس