کد خبر 510884
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

هر چند استقلال در نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر در رده دوم قرار گرفت اما حفظ روند مثبت این تیم در طول ۱۵ بازی باعث شده که خیلی‌ها این تیم را شانس مسلم قهرمانی بدانند

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در پایان نیم فصل اول در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا جدی‌ترین رقیب استقلال خوزستان در صدر جدول باشد. شاید اگر استقلال در دقیقه 90 بازی با پرسپولیس پیروزی را با مساوی عوض نمی‌کرد امروز آبی‌ها می‌توانستند نیم‌فصل را با قهرمانی تمام کنند هرچه که پرویز مظلومی با استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیمش توانسته رضایت تماشگران را جلب کند.

هرچند استقلال برای رسیدن به قهرمانی هنوز راه طولانی را پیش‌رو دارد اما روند این تیم طوری است که می‌توان مطمئن بود آبی‌ها در پایان فصل می‌توانند خود را در جمع مدعیان نگه دارند و حتی نیم‌نگاهی هم به قهرمانی داشته باشند.

عالی در خاج از خانه، متوسط در خانه
استقلال بر خلاف تمام تیم‌های فوتبال امسال در خارج از خانه نتایج به مراتب بهتری را نسبت به بازی‌های خانگی خود گرفته است.استقلال در بازی‌های خارج از خانه خود 5 برد و تنها 2 تساوی بدست آورده است و اگر امروز استقلال در بالای جدول قرار دارد بی تردید تاثیر بازی‌های خارج از خانه است. استقلال در نیم فصل اول سیاه جامگان، فولاد، استقلال اهواز، گسترش فولاد و سپاهان را شکست داده است و تنها برابر تراکتورسازی و پدیده در بازی‌های خارج از خانه مساوی کرده است.

این در حالی است که نتایج استقلال در بازی‌های داخل خانه هرگز دلچسب نبوده است. این تیم در بازی های داخل خانه 3 برد، یک شکست و 4 مساوی بدست آورده است که این نمی‌تواند نتایج خوبی باشد. استقلال دراین فصل از حمایت هودارانش در بازی‌های خانگی برخوردار نیست و خیلی‌ها ادعا می‌کنند دلیل نتیجه نگرفتن این تیم در این بازی‌ها همین موضوع است. پرویز مظلومی امیدوار است در نیم‌فصل دوم بتواند از حمایت تماشاگرانش بهره‌مند شود تا تیمش را به سمت قهرمانی حرکت دهد.

تیم جوان و جنگنده استقلال
بزرگترین ویژگی این فصل استقلال میزان دوندگی بازیکنان این تیم است، موضوعی که خیلی‌ها آن را به جوان شدن تیم ربط می‌دهند. پیش از این تماشاگران استقلال عادت کرده بودند که این تیم را با ترکیبی از بازیکنان پا به سن گذشته در زمین بازی ببینند اما امثال مظلومی موفق شده انقلابی در بازیکنان تیمش به وجود بیاورد و بتواند نسلی از بازیکنان جوان و با تجربه را به زمین بفرستد. در تیم استقلال بازیکنانی مثل محسن کریمی، یعقوب کریمی، فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، بهنام برازی، سجاد شهباززاده، علیرضا رمضانی و امین حاج محمدی همگی زیر 25 سال هستند و این بازیکنان می‌توانند سال نسل طلایی استقلال را تشکیل بدهند و در کنار هم بازی کنند. در کنار این بازیکنان حضور بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی و حنیف عمران‌زاده باعث شده که استقلال بتواند در طول 15 بازی ریتم خود را حفظ کند و به کمتر تیمی در لیگ برتر امتیاز بدهد.

ستاره‌ای به نام رحمتی
استقلال در پایان نیم فصل موفق شد عنوان بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص بدهد. البته استقلال در خط حمله خود بازیکن شاحصی نداشته است و تمام بازیکنان به تناوب در این تیم گلزنی کرده‌اند. هرچند استقلال در 15 بازی لیگ 12 گل خورده است و این آمار هرگز خوب نیست اما شاید اگر او نبود امروز این تیم دوبرابر این تعداد گل را دریافت کرده بود. رحمتی در بازی با سپاهان، گسترش فولاد، تراکتورسازی، پدیده و پرسپولیس ستاره تیمش بود و بارها دروازه استقلال را از خطر فروپاشی نجات داد. بدون تردید استقلال دومی خود در لیگ برتر را باید مدیون رحمتی باشد.
 

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس