آیین رونمایی از کتاب "ابومریم" تالیف سجاد محمدی درباره شهید سیدحمید تقوی‌فر شامگاه روز جمعه (۲۷ آذر ۹۴) در مسجد صاحب‌الزمان (ع) اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با اشاره به نماهنگی که ابتدای مراسم به نمایش درآمد گفت: برای معرفی این شهید همین نماهنگ کافی است تا شجاعت، صلابت، نترسیدن، نهراسیدن، طمأنینه، وقار، آرامش و ایمان این شهید بزرگوار را نمایش دهد.

وی افزود: شهید تقوی‌فر در کنار ما بود اما او را نشناختیم. در این شهر تنفس کرد و ندانستیم. مردی که آسمان در برابر او تعظیم کرد و ما در زمین با او آشنا نبودیم. زمان و گذشت ایام لازم بود تا اهل زمین و آسمان بدانند شهیدانی مانند شهید تقوی‌فر در چه جایگاه رفیعی هستند.

شفیعی بیان کرد: شهید تقوی‌فر اجر و مزدش را یک سال پیش نزد خداوند دریافت کرد. پایان یک عمر جهاد و مبارزه شهادت در راه خدا است. با زبان روزه و در حریم مقدس عسکریین (ع) چه چیزی از این بالاتر که شهیدی تأسی بکند به مولای متقیان علی (ع) و به شهادت برسد و در لحظه شهادت هم ندای فزت و رب الکعبه او شنیده شود.

او با اشاره به سالگرد شهادت این شهید ادامه داد: روز جمعه هفته آینده مراسم سالگرد شهید سردار سید حمید تقوی‌فر در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار خواهد شد و مردم قدرشناس با این شهید افتخارآفرین تجدید پیمان خواهند کرد. این جلسه که به عشق شهید تقوی‌فر برپا شده باید مقدمه‌ای برای انجام وظیفه و استقبال از سالگرد شهادت او باشد. این جلسه همچنین کار ارزشمندی است چون به خاندان شهیدان و نشان شهادت آراسته است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: سجاد محمدی که از خاندان شهیدان است بعد از شهادت شهید تقوی‌فر همت کرد تا مجموعه‌ای آماده شود در عرض ارادت به شهید تقوی‌فر که از آن رونمایی خواهیم کرد و به آستان مقدس شهید سید حمید تقوی‌فر تقدیم می‌کنیم.

وی گفت: ان شاءلله عزت و سربلندی امت اسلامی را به برکت خون این شهیدان ببینیم و یک روز شاهد این باشیم که این انقلاب و این حرکت عظیم توسط همین بزرگواران به حضرت حجت (عج) تقدیم شود و شاهد تحقق وعده الهی باشیم و مستضعفان حاکمان جهان باشند.

سپس همسر شهید سید حمید تقوی‌فر به بیان خاطرات و ویژگی‌های این شهید پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این شهید که از علت‌های سر و سامان دادن این برنامه است اهمیت دادن او به فرهنگ است. او در مساله ادامه تحصیل من رشته مدیریت فرهنگی را پیشنهاد داد و می‌گفت باید بتوانیم فرهنگ شیعه و اسلام را گسترش دهیم و فرهنگ غنی عاشورایی را در شهر، کشور و حتی فراتر از کشور ترویج کنیم.می‌گفت اگر این فرهنگ شناخته شود نگرانی نخواهد بود چراکه تمام مردم نیرو و سرباز خواهند شد و به جبهه و جنگ خواهند آمد. دغدغه شهید تقوی‌فر انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی بود و می‌گفت ما که می‌رویم کاری حسینی می‌کنیم و شماها که می‌مانید باید کاری زینبی کنید و فرهنگ عاشورایی را گسترش دهید.

پس از آن نماهنگ دیگری درباره شهید سید حمید تقوی‌فر پخش شد و سپس عباس سرخیلی، از همرزمان شهید تقوی‌فر، به بیان خاطرات و ویژگی‌های این شهید پرداخت و گفت: حاج حمید و امثال او با محاسبات طبیعی نباید می‌ماندند. این سردار در کشاکش فراوانی بود اما در این برهه به شهادت رسید. جامعه امروز ما به شهیدانی مانند حاج حمید و سردار همدانی نیاز دارد چون تا خونی ریخته نشود جامعه زنده نخواهد ماند.

وی افزود: ما می‌توانیم جنگ را در عراق و سوریه تمام کنیم اما خرما بر نخیل و دست ما کوتاه است. ارتباط حاج حمید در عراق بسیار قوی بود. او می‌توانست جوانان ما را با جوانان عراقی ارتباط دهد. ارتباط او در سطح مسئولان کشور عراق هم بود. بسیاری از علما و وزرای عراق شهید تقوی‌فر را می‌شناختند به طوری که در زمان شهادت او اصرار داشتند که این شهید ابتدا در بغداد و بصره تشییع شود اما پیکر او را به ایران آوردیم.

سپس سجاد محمدی، گردآورنده کتاب "ابو مریم"، گفت: آن روز که شهدای عزیز ما در جبهه‌ها به شهادت رسیدند همه که به جبهه نرفتند عده‌ای مشغول پول درآوردن بودند، عده‌ای مشغول سوءاستفاده و عده‌ای هم مشغول خیانت بودند. این شهدا بدون این که به آنها اعتنا کنند رفتند و نتیجه این شد که توانستند اسلام و نظام اسلامی را حفظ کنند و امروز هر کدام یک ستاره و یک خورشید هستند. پیام شهیدان از دوران صدر اسلام تا دوران دفاع مقدس و پس از آن مدافعان حرم این است که در قبال خدای متعال در قبال بندگان و در قبال اراده الهی انسان نباید خود را بشناسد.

وی افزود: در میان این شهیدان نام شهید سردار سید حمید تقوی‌فر درخشش خاصی دارد. شهیدی بلند مرتبه که اگرچه قالب و پیکری از عالم ماده داشت اما به راستی فرشته‌ای از فرشتگان مقرب الهی بود که سالیانی در زمین و این جهان مادی با شوریدگی و عاشقی سر کرد و آن گاه که با ندای «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه» مورد خطاب قرار گرفت آسمانی شد.

او ادامه داد: بدون شک آیندگان با این حقیقت والا آشنا خواهند شد که شهید تقوی‌فر اسوه و الگویی است که با او می‌توان راه را پیدا کرد و به قله شرف و کرامت رسید. برای انسان حقیر و ناتوانی چون من چگونه ممکن است به منظومه کمالات و فضایل والا و شخصیت کم نظیر ابو مریم راه پیدا کنم و چه می‌ماند جز آتشی به دل از حرف‌های نگفته و حسرتی در درون از فرصت‌های رفته؟ مجموعه‌ای که عرضه می‌شود یک حرف از هزاران و یک برگ از دفتر قطور کمالات و برگ کرامات سردار شهید حاج سید حمید تقوی‌فر است.

محمدی توضیح داد: کتاب "ابو مریم" که به دو زبان عربی و فارسی منتشر شده دارای پنج فصل است. فصل اول شامل ۸۵ خاطره از شهید تقوی‌فر به روایت خانم مرادی همسر این شهید و با ویراستاری حامد صافی تدوین شده است. فصل دوم شامل یک سخنرانی بسیار جذاب و مهم از این شهید است که متن آن برای اولین بار منتشر می‌شود به همراه مصاحبه‌ای که یکی از خبرگزاری‌ها با این شهید والا مقام داشته است. فصل سوم حاوی پیام‌های شخصیت‌های کشوری و لشکری در پی شهادت این شهید گرامی است. فصل چهارم شامل مجموعه‌ای از اشعاری است که در وصف این سردار سرافراز سروده شده است. فصل پنجم هم دربرگیرنده بیش از ۸۰ تصویر از دوران نوجوانی تا شهادت این شهید است.

گردآورنده کتاب "ابو مریم" بیان کرد: برای هر آزاده‌ای که گزیده‌ای از زندگانی سراسر جهاد و مبارزه شهید تقوی‌فر را نظاره و برگی از آن را مطالعه کند راه به سوی قله بلند مجاهدی نستوه و خستگی‌ناپذیر باز می‌شود که سالیانی در خطه ما زیست اما به رنگ دنیا درنیامد. به روح بلند امام خمینی (ره) که سرسلسله این حرکت عظیم بود درود می‌فرستم و به ارواح طیبه شهیدان به ویژه سردار شهید سید حمید تقوی‌فر ادای احترام می‌کنم. از همسر مکرمه این شهید که سخاوتمندانه خاطرات او را در اختیار ما گذاشتند صمیمانه تشکر می‌کنم. از حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی که با رهنمون‌ها و محبت‌های پدرانه خود همواره ما را مورد لطف قرار داد تشکر و قدردانی می‌کنم.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، همسر و برادران شهید تقوی‌فر، همرزمان این شهید و سجاد محمدی گردآورنده کتاب "ابو مریم" از این کتاب رونمایی شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس