بنر بزرگی که بالای آن نوشته است «کلّنا عباسک یا زینب»، چهره‌ای که به چشمهایت خیره شده است و لبخند می‌زند و زیر آن وصیتنامه شهید روح‌الله قربانی است که نوشته است: منتهای رضای الهی تقواست، شهادت خوب است و تقوا بهتر.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم اربعین شهید مدافع حرم، روح‌الله قربانی در مسجد امام خمینی(ره) شهرک اکباتان برگزار شد. در این مراسم مقامات لشگری و کشوری و خانواده این شهید حضور داشتند.

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران سخنران اصلی مراسم بود و در ابتدای سخنانش گفت: دنیا برای همه گذر است، کسی قرار نیست که در این دنیا بماند و همه مسافریم. همه باید توشه‌ای داشته باشیم. کسی که عالم برزخ و قیامت را باور دارد، هم باید واجبات الهی را بشناسد و ترک نکند و هم اینکه ترک گناه و معصیت کند.

وی با ابراز اینکه یکی از واجبات الهی حضور در مساجد و حفظ اجتماعات حزب‌اللهی است، گفت: نگذارید این‌هایی که دست حزب‌اللهی‌ها را بسته‌اند و می‌خواهند مجلس را قبضه کنند، دوباره فتنه کنند. هیچ کدام از فتنه‌گرها، این چنداسمی‌ها که در زمان انتخابات ظاهر می‌شوند در جبهه‌های 8ساله نبودند و جبهه برای حزب‌اللهی‌ها بود. امروز هم وظیفه حفظ حرم آل‌الله برای شماست. کدام‌یک از این‌ها شهید نداده‌اند؟ نکند در خانه بنشینید و دوباره شهر و کشور را ناامن کنند. شخصیت‌زده نشوید. بعضی‌ها هستند که از امام بودند و با امام نبودند. از بیت امام بودند و با امام نبودند و فتنه کردند و رهبری را در زمان فتنه تنها گذاشتند. در خانه ننشینید و به این‌ها امان ندهید که این نوع سیاست هم عبادت است.

وی ادامه داد:‌ حضور شما در مساجد و جمع حزب‌اللهی‌ها خار چشم فتنه‌گران است. جمع‌های حزب‌اللهی را حفظ کنید که رضای خدا در آن است و بهترین عبادت است. همه اینها برای تأمین معاش آخرت است.

آیت‌الله صدیقی

وی با اشاره به اینکه دو عمل ترک گناه و انجام واجبات، نکات اساسی دین است، گفت: خداوند می‌فرماید در کارهای خیر از همدیگر سبقت بگیرید و از میان همه اینها مسئله شهادت است که از همه اعمال خوب متفاوت است. شهادت تولدی جدید است و چون اکسیری است که جنس انسانها را عوض می‌کند. حربن یزید ریاحی تا روز عاشورا زشت و سیاه بود ولی روز عاشورا امام حسین جنس او را عوض کرد و می‌بینیم که چنان به شهادت رسید که در کارنامه او یک گناه هم نوشته نشده است.

وی با یادآوری تأثیری که شهادت و شهید در جامعه می‌گذارد، گفت: اگر شهدای 8 سال دفاع مقدس نبودند، همین مساجد و امنیت هم نبود. میان این شهرک گاهی آدم‌های غافل هم دیده می‌شود ولی وقتی تابوت شهید تشییع می‌شود و جمعیت زیادی پشت این تابوت می‌آیند به‌یک‌باره همه چیز دگرگون می‌شود. وقتی می‌بینند جوانی با تن سالم در مسیر حسین رفته و شهید شده و آغشته به خون برگشته است، خود این آگاهی است و آدم‌ها را از غفلت بازمی‌دارد.

مجید شعبانی مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت، در انتهای مراسم مدیحه سرایی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس