قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به پیگیری اخراج 100 پرستار در کرمان، گفت: به جز تهران، سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی نه تنها کمبود نیروی پرستاری ندارند، بلکه پرستار بیکار جویای کار نیز داریم.

 به گزارش مشرق، محمد شریفی مقدم به موضوع اخراج 100 پرستار کرمانی اشاره کرد و گفت: چرا وزارت بهداشت علت اخراج این پرستاران را نمی‌گوید.

وی با بیان این مطلب که مسئولان وزارت بهداشت طی یک سال گذشته مدام عنوان می کنند که 100 هزار نیروی پرستاری کم داریم، اظهارداشت: اگر این گونه است و کمبود پرستار داریم، چرا اقدام به تربیت بهیار یک ساله و... می‌کنند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: موضوع کمبود پرستار بهانه‌ای بیش نیست.

شریفی مقدم گفت: توصیه ما این است که به جای فرافکنی در ماجرای کمبود پرستار، به دنبال اخذ مجوز استخدام و یا رفع موانع جذب نیروی پرستاری باشند.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری کشور اعلام می‌کند به جز تهران، در بقیه دانشگاه‌های علوم پزشکی نه تنها کمبود نیروی پرستاری ندارند، بلکه پرستار بیکار جویای کار داریم.

شریفی مقدم تاکید کرد: در تهران نیز اگر همه امکانات فراهم شود، راهکار جبران کمبود پرستار وجود دارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در ادامه به پیگیری وضعیت اخراج 100 پرستار کرمانی اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پرستاری، مذاکراتی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشته و مکاتباتی هم با قائم مقام وزیر بهداشت داشته‌ایم، اما تاکنون جواب قانع کننده‌ای نگرفته‌ایم.

شریفی مقدم در پایان، تاکید کرد: مسئولان وزارت بهداشت تا زمانی که امکان جذب نیروی پرستاری را ندارند، شعار کمبود پرستار سر ندهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس